تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 12:52
کد خبر : 130324

سیاه رویان و سپیدرویان دوران سیاه اقتصادی

سیاه رویان و سپیدرویان دوران سیاه اقتصادی

نادر کریمی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : بی شک دوسال اول قرن پانزده شمسی از تاریک ترین و سخت ترین دوران زندگی مردم ایران در صده کنونی است . هرچند در جنگ جهانی دوم یعنی شهریور ۱۳۲۰برای مدتی مردم بخاطر زیاده خواهی برخی تاجران و ضعف حکومت مرکزی و هژمونی

نادر کریمی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

بی شک دوسال اول قرن پانزده شمسی از تاریک ترین و سخت ترین دوران زندگی مردم ایران در صده کنونی است .
هرچند در جنگ جهانی دوم یعنی شهریور ۱۳۲۰برای مدتی مردم بخاطر زیاده خواهی برخی تاجران و ضعف حکومت مرکزی و هژمونی قدرتهای درگیر جنگ ، از مایحتاج روزانه بی بهره شدند. البته فراگیری جنگ جهانی بطور مستقیم و غیرمستقیم همه کشورها با استثنای چند کشور را به صحنه جنگ کشاندو طعم تلخ فقر ، نداری ،آوارگی و… را به اکثر مردم جهان چشاند.
پس از آن تاریخ، شدت رنج و کاستی ها کم تر و کم تر شد و در مقاطعی مردم اگر نه بطور کامل؛ مزه رفاه را چشیدند .حتی در روستاها ی دور افتاده در زمان پهلوی دوم سپاه بهداشت و سپاه دانش دست به اقدامات بی سابقه ای در راستای خدمات بهداشت و آموزش و پرورش زدند، که این کارها در حافظه تاریخی مردم فراموشکار ایران هنوز هست و نقل قول میشود.

درحال حاضر سختی ها آزمونی شد برای بخشی از مردم و مسولان، که در آن چه کسانی که مردود نشدند و چه کسانی که سربلند بیرون آمدند.

تاریخ ایران تولید کننده و فروشندگانی را بخاطر خواهد سپرد که با وجود مشکلات کمر شکن تولید ،ناشی از نقدینگی ،مواد اولیه ،مالیات نا متعارف ،هزینه های بالا نسبت به درآمد کم‌ و…
محصولاتشان را با کمترین سود وگاهی سربه سر به هم میهنانشان که درنج و سختی بودند عرضه کردند .
تاریخ فراموش نخواهد کرد که رییس جمهور کشوری به دوربین رسانه ظاهرا ملی نگاه کرد و به ۸۵ میلیون ایرانی و ۸ میلیارد جمعیت دنیا گفت که قیمت ها نسبت به ۶ ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است و فردای همان روز در ادامه افزایش ماهانه لبنیات ؛ به قیمت آن ۲۵ درصد افزوده شد.
تاریخ فراموش نخواهد کرد که سرانه مصرف جهانی لبنیات ۱۶۰ لیتر است و در ایران به سالانه ۳۰ لیتر رسید
مسولان کشور شب را روز گفتند و روز را شب ،و مردم هم به همدیگر نگاه میکردند که نکند معنی کلمات را اشتباه به کار می برده اند و نمیدانسته اند!
تاریخ فراموش نخواهد کرد که فروشنده دوره گرد غذای خانگی روی سبد غذایش نوشته بود اگر پول نداری مهمان من باش، که نگرانی تو نگرانی من است.
در آزمون اقتصاد سیاه شما جزء کدام دسته هستید مردود شدید و به زباله دان تاریخ افتادید یا سر بلندید که توانستید انسانیت را در جامعه به نمایش بگذارید؟
مثل آن فروشنده دوره گرد و بی نام و نشان غذای خانگی

تاریخ فراموش نخواهد کرد….

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....