تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 20:23
کد خبر : 40184

سهم ایران از بازار جهانی فرش

سهم ایران از بازار جهانی فرش

سهم ایران از بازار جهانی فرش، از ۵۱ درصد به ۸ درصد رسید ارزش صادرات فرش دستباف ایران (بجز گلیم) در ۱۱ماهه امسال حدود ۶۴ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۱/۱ درصدی و در مقایسه با قبل از شروع تحریم‌ها یعنی ۱۱ماهه سال

سهم ایران از بازار جهانی فرش، از ۵۱ درصد به ۸ درصد رسید

ارزش صادرات فرش دستباف ایران (بجز گلیم) در ۱۱ماهه امسال حدود ۶۴ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۱/۱ درصدی و در مقایسه با قبل از شروع تحریم‌ها یعنی ۱۱ماهه سال ۹۶ کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

  به گزارش اقتصاددان ،  براساس آمارهای گمرک ایران، ارزش صادرات فرش دستباف ایران (بجز گلیم) در ۱۱ماهه امسال حدود ۶۴ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۱/۱ درصدی و در مقایسه با قبل از شروع تحریم‌ها یعنی ۱۱ماهه سال ۹۶ کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس آمارهای بین‌المللی، حجم کل صادرات جهانی فرش دستباف در حدود ۸۲۸ میلیون دلار است که سهم ایران از این بازار در حال حاضر به حدود ۷/۸ درصد رسیده است.

قابل ذکر است در ۱۲ماهه سال ۹۶ ایران با صادرات ۴۲۶ میلیون دلاری خود، سهم ۵۱ درصدی از کل صادرات جهانی فرش دستباف را در دست داشت.

2 27 اقتصاددان نوشته

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....