تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399 - 8:52
کد خبر : 16787

سهامداران نمادهای پالایشی بخوانند

سهامداران نمادهای پالایشی بخوانند

تاثیر قیمت گذاری جدید سودآوری پالایشگاه ها: اقتصاددان : با توجه به شرایط تحریم، فروش محموله های ایرانی با تخفیف همراه است. با بررسی عرضه ها و معاملات بورس انرژی مشخص می شود که تخفیف اعمال شده بر روی نفت خام و هر یک ازفرآورده ها با یکدیگر تفاوت دارد. در نتیجه با توجه به

تاثیر قیمت گذاری جدید

سودآوری پالایشگاه ها:

اقتصاددان : با توجه به شرایط تحریم، فروش محموله های ایرانی با تخفیف همراه است. با بررسی عرضه ها و معاملات بورس انرژی مشخص می شود که تخفیف اعمال شده بر روی نفت خام و هر یک ازفرآورده ها با یکدیگر تفاوت دارد. در نتیجه با توجه به نرخهای جدید انتظار میرود که حاشیه سود پالایشگاه ها تغییر کند که موضوع اصلی این گزارش است.
گزارش حاضر صرفاً به پالایشگاه های لیست شده در بورس تهران (تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، لاوان و بندرعباس)می پردازد و کل صنعت پالایش ایران را شامل نمیشود.

هدف این گزارش ارائه تصویری کلان (و نه ارقامی دقیق)از تاثیر قیمت گذاری اخیر بر سودآوری پالایشگاه های ایرانی است و برای ارائه تصویر دقیق باید مواردی از قبیل سبد محصول پالایشگا هها، محصولات فرعی تولیدی (به ویژه وکیوم باتوم و لوبکات)، تاثیر تخفیف پنج درصدی بر قیمت نفت محاسبه شده، تحولات کرک اسپرد فرآورده ها و … را لحاظ کرد.

سودآوری پالایشگا هها

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....