تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 14:24
کد خبر : 163665

سقوط بورس در روز محدودیت نوسان + اینفوگرافیک

سقوط بورس در روز محدودیت نوسان + اینفوگرافیک

در روزی که دامنه نوسان قیمت‌ها به منفی و مثبت یک درصد محدود شده بود شاخص‌ها ریزش کردند و صف‌های فروش به رقم نجومی ۳ هزار میلیارد تومان رسید. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ و در شرایطی که دامنه نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت یک درصد محدود

در روزی که دامنه نوسان قیمت‌ها به منفی و مثبت یک درصد محدود شده بود شاخص‌ها ریزش کردند و صف‌های فروش به رقم نجومی ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ و در شرایطی که دامنه نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت یک درصد محدود شده بود، شاخص کل بورس تهران ۱۱ هزار و ۱۹۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲هزار و ۶۷۷واحدی در رقم ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۱۲۹ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۹۹۷ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۴ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، فولاد و فارس نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در سقوط شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس نیز نمادهای شگویا، هرمز و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فملی بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ذوب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، کرمان و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان بود که ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۲۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۴۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۸۷ درصدی به ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسید.

سقوط بورس در روز محدودیت نوسان + اینفوگرافیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....