تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 20:12
کد خبر : 86459

سفرهای مردم در تعطیلات عید فطر رکورد زد

سفرهای مردم در تعطیلات عید فطر رکورد زد

در بازه زمانی هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته که بیشترین تردد در روز گذشته یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بوده است. براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد

در بازه زمانی هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته که بیشترین تردد در روز گذشته یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بوده است.

براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف در روزهای گذشته و در تعطیلات عید فطر، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

ثبت بیشترین تردد در دیروز یکشنبه

براساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور در بازه زمانی هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۱ وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد و در مقایسه با همین ایام درسال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۹ و شش درصد افزایش داشته است. البته بیشترین تردد در روز گذشته (یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه) با یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور رخ داد.

مفایسه تردد سه ساله

 

مازندران و گیلان رکورددار تردد استانی

براساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه بودند. باز هم مانند دیگر ایام تعطیل در طول امسال و سال‌های گذشته استان‌های مازندران و گیلان با ۷۵ و ۷۴ افزایش بیشترین ترددهای بین استانی را تجربه کردند و هرمزگان، بوشهر و خراسان رضوی با ۶۴ درصد، ۵۹ درصد و ۵۹ درصد درصد، بیشترین افزایش تخلیه و انباشت خودرو را تجربه کردند.

تغییرات تردد استانی
تغییرات تردد استانی

مقایسه تردد در استان‌ها
مقایسه تردد در استان‌ها

 

۹۵ درصد تردد بین شهری مربوط به خودروهای شخصی بوده است

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان نیز در همین ایام نشان می‌دهد که بیش از شش میلیون و ۸۷۶ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود شش میلیون و ۴۶۵ هزار پلاک معادل بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.

مبدا تردد پلاک‌های خودروها
مبدا تردد پلاک‌های خودروها

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....