تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 21:03
کد خبر : 104300

سعیدمحمد برکنار شد

سعیدمحمد برکنار شد

سعید‌ محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد که حضور او در دولت از ابتدا با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، برکنار شد. محمد در مهرماه سال گذشته به عنوان مشاور رییس‌جمهوری در امور مناطق آزاد منصوب شد اما در نهایت پس از یک سال فعالیت در این حوزه جای خود را به نصرالله ابراهیمی داد. اگرچه

سعید‌ محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد که حضور او در دولت از ابتدا با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، برکنار شد. محمد در مهرماه سال گذشته به عنوان مشاور رییس‌جمهوری در امور مناطق آزاد منصوب شد اما در نهایت پس از یک سال فعالیت در این حوزه جای خود را به نصرالله ابراهیمی داد. اگرچه تغییرات مدیریتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم بارها اتفاق افتاده است . از جمله اقدامات حاشیه‌ساز سعید محمد می‌توان به نامه درخواست او از وزیر صمت برای واردات ۸۲۲۰ خودرو اشاره کرد. نامه‌ای که در آن درخواست مساعدت وزیر صمت برای واردات خودرو از سوی یک فرد حقیقی مطرح شده بود . فردی که مشخص شد با مهدی نیازی که معاون وزیر صمت است مرتبط نبوده و سوابق او نشان می‌دهد ریاست ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را برعهده داشته است. همچنین این اقدام این شائبه را به وجود آورد که سعید محمد ضوابط را با چنین اقدامی زیر سوال برده است، چرا که طبق مصوبه در مناطق آزاد هر شخصی که کارت بازرگانی داشته باشد می‌تواند واردات انجام دهد، اما وقتی برای یک فرد خاص نامه‌نگاری با وزیر صمت صورت می‌گیرد، در واقع بیانگر نوعی انحصار و سفارش ویژه برای واردات خودرو به عنوان موضوعی مبهم است که هنوز هم تکلیف آن به درستی معلوم نیست. در این میان در زمان فعالیت سعید محمد در سمت دبیری شورای عالی مناطق آزاد با مشکلاتی در مناطق آزاد مختلف کشور روبه‌رو بودیم که از جمله آنها می‌توان به منطقه آزاد کیش اشاره کرد.  در این زمینه حتی شاهد این بودیم که در مقطعی مردم و بازاریان جزیره کیش باتوجه به وضعیت نامناسب کیش، با برگزاری تحصن اقدام به اعتراض کردند. البته نابسامانی‌های اخیر در جزیره کیش موضوعی است که به طور حتم باید روسای این منطقه آزاد پاسخگوی آن باشند، اما به طور حتم نحوه مدیریت سعید محمد نیز در این رابطه بی‌تاثیر نبوده است.
به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان صنعت،   وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی، نصرالله ابراهیمی را به سمت سرپرستی شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.
پس از موافقت رییس‌جمهور با درخواست وزیر اقتصاد مبنی بر تغییر دبیر شورای عالی مناطق، سید‌احسان خاندوزی طی حکمی نصرالله ابراهیمی را به سمت سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد. در سوابق اجرایی نصرالله ابراهیمی سرپرست جدید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی مسوولیت‌هایی همچون معاون توسعه مدیریت و منابع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیرکل پشتیبانی قوه قضاییه، معاون استاندار تهران، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار مشاهده می‌شود. براساس این گزارش وی دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است. این در حالی است که پیش از این سعید محمد عهده‌دار مسوولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بود و حالا ابراهیمی جایگزین سعید محمد شده است. مهرماه سال گذشته سعید محمد از سوی وزیر اقتصاد به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شده بود. وی همچنین با حکم رییس‌جمهور نیز به سمت مشاور رییس‌جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری-صنعتی منصوب شده بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....