تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 21:17
کد خبر : 157691

سخت‌گیری کره جنوبی بر علیه صرافی‌های رمز ارز بدون مجوز

سخت‌گیری کره جنوبی بر علیه صرافی‌های رمز ارز بدون مجوز

کره جنوبی نظارت بر بازار رمز ارز را افزایش داده و هدف این کشور نیز حذف صرافی‌های بدون مجوز و تقویت تدابیر مبارزه با پولشویی است. واحد اطلاعات مالی (FIU) در برنامه سال ۲۰۲۴ خود، مجموعه‌ای از اقدامات را برای تضمین یک اکوسیستم رمز ارزی منظم‌تر و شفاف‌تر ارائه کرده است. FIU قصد دارد در

کره جنوبی نظارت بر بازار رمز ارز را افزایش داده و هدف این کشور نیز حذف صرافی‌های بدون مجوز و تقویت تدابیر مبارزه با پولشویی است.

واحد اطلاعات مالی (FIU) در برنامه سال ۲۰۲۴ خود، مجموعه‌ای از اقدامات را برای تضمین یک اکوسیستم رمز ارزی منظم‌تر و شفاف‌تر ارائه کرده است.

FIU قصد دارد در طول سال جاری، بازرسی‌های دقیقی از صرافی‌های دارایی دیجیتال انجام دهد و هدف آن شناسایی و حذف پلتفرم‌های بدون مجوز تا پایان سال است. این اداره قصد دارد با هدف تقویت توانایی‌های تحقیقاتی، سیستم معلق پیشرفته‌ای را برای معاملات مشکوک اجرا کند. سیستم مورد نظر به مقامات اجازه می‌دهد تا در طول تحقیقات، اموال غیرقانونی را به سرعت مسدود و از پنهان‌سازی آنها جلوگیری کنند.

این برنامه همچنین به دنبال تقویت فرآیند ارزیابی برای صرافی‌های موجود و حذف آن‌هایی است که نمی‌توانند استانداردهای انطباق را برآورده کنند. این موضوع شامل گسترش بررسی‌های پس‌زمینه‌ای برای سهامداران عمده، در نظر گرفتن تخلفات گذشته و توجه به معیارهای اعتبار اجتماعی، در فرایند ارزیابی می‌شود. با استفاده از تخصص وکلا و حسابداران، FIU  به دنبال اطمینان از یک فرآیند ارزیابی جامع و دقیق است.

بررسی‌های نیمه‌سال و ارزیابی‌های مداوم

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، FIU در نیمه اول سال ۲۰۲۴ یک ارزیابی ریسک اولیه و بررسی بازاری را انجام داده و سپس در نیمه دوم بازرسی‌های عمیق‌تری را انجام می‌دهد. در ادامه، صرافی‌هایی که مطابقت نداشته باشند، از بازار حذف می‌شوند.

این رویکرد دو فازی اجازه می‌دهد تا مقامات ناظر مشکلات بالقوه را از ابتدا شناسایی کنند و اقدامات اصلاحی به موقع را انجام دهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....