تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 18:15
کد خبر : 84960

سامانه‌های بیمه باید از خرداد برخط شوند

سامانه‌های بیمه باید از خرداد برخط شوند

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی در سیستم بانکی، بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم. اقتصاددان: آقای سید احسان خاندوزی، دیروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ضمن بازدید از یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران به سوالات زیر پاسخ داد. سوال: با توجه به بازدید امروز چه جمع

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی در سیستم بانکی، بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم.

اقتصاددان: آقای سید احسان خاندوزی، دیروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ضمن بازدید از یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: با توجه به بازدید امروز چه جمع بندی‌هایی داشتید؟

آقای خاندوزی: با توجه به گفت و گو هایی که با مراجعه کنندگان داشتم، به جهت معطلی نارضایتی هایی وجود داشت به همین دلیل بنا شد که اگر کمبود کارشناسی در شعب وجود دارد حتما اصلاح شود. بسیاری از کسانی که مراجعه می کنند باید کسب و کار خود را تعطیل کنند و درآمد خاصی ندارند.

همچنین نارضایتی از سقف خسارت‌های پرداختی بود و بسیاری افراد اعلام می‌کردند که پرداخت مبالغ خسارت کمتر از قیمت‌های مصوب شرکت‌ها و بازار آزاد است که مقرر شد مدیرعامل بیمه در تعامل با بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی در این مورد بازنگری کند تا مردم رضایت داشته باشند.

با توجه به حضور و مراجعه گسترده افراد به شرکت های بیمه ای، بیمه ایران وعده داده که تا عید فطر سامانه برخط به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نباشد. همچنین من از دوستان می خواهم از اول خرداد بعد از اجرای این طرح به صورت آزمایشی امکان بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده به صورت برخط و آنلاین در کل کشور اجرایی شود.

مسئله دیگر که باید بیمه مرکزی به صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاه‌ها است تا اسناد ناجا و دستگاه‌های دیگر در کمترین زمان بین دستگاه‌های مربوط رد و بدل شود، زیرا ضرورتی ندارد که مردم از این دستگاه به دستگاه دیگر برای ارائه مدارک مراجعه کنند و باید دولت الکترونیک را ارتقا دهیم.

سوال: با توجه به الکترونیکی شدن دولت، اتصال دستگاه ها به سامانه جامع تجارت به کجا رسید و گمرک تا چه زمانی به این پنجره واحد متصل می شود؟

آقای خاندوزی: بخش بسیار خوبی از نیازمندی‌های اتصال گمرک به سامانه ترات فراهم شده، من و آقای وزیر صمت یک گروه مشترک را مشخص کردیم که در این زمینه در حال فعالیت است. نظارت کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس شورای اسلامی هم به شکل خیلی جدی و برخط هستند و تقریبا هر ماه جلسات نظارتی برای بیشبرد کار تشکیل می‌شود. امیدوارم آن دسته از دستگاه‌هایی که تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نرسیدند تا این اتصال را انجام دهند، بتوانند در همین ماه‌های اول سال ۱۴۰۱ این اتصال را ایجاد کنند.

سوال: فهرست ابربدهکاران بانکی چرا جامع و کامل منتشر نشد و گام بعدی وزارت اقتصاد در این زمینه چیست؟

آقای خاندوزی: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی در سیستم بانکی، بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم. یکی از مدیران عامل بانک های دولتی گفت برخی از وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی هم وجود دارند که به دلیل مسائل پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ محسوب می شوند. بانک ها موظف هستند اسامی تمام دستگاه های دولتی را هم قید کنند.

الان اطلاعاتی که منتشر شده ناقص است، زیرا بسیاری از جزئیات اعداد و ارقام وجود ندارد. این به دلیل اختلاف بسیاری از حسابرس‌های سیستم بانکی نسبت به میزان تعهدات ریالی و ارزی است و عنوان می‌کنند که با چه قیمت ارزی محاسبه شود. در گام‌های بعد کوتاه نمی‌آییم، دولت جدی است و این دستور رئیس جمهوری است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی به پیگیری‌ها ادامه خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....