تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 22:28
کد خبر : 59156

زندگی بالای ابرها

زندگی بالای ابرها

  در ادامه سفر در گرجستان و بعد از دو شب اقامت در شهر کوتایسی ، مقصد بعدی شهر بورجومی بود. در فاصله بین دوشهر کوتایسی تا بورجومی، یک صومعه خاص و نه چندان مشهور قرار دارد که کنجکاو بودم آن را ببینم و از قبل به صورت اینترنتی با یک راننده برای رفتن به

 

در ادامه سفر در گرجستان و بعد از دو شب اقامت در شهر کوتایسی ، مقصد بعدی شهر بورجومی بود. در فاصله بین دوشهر کوتایسی تا بورجومی، یک صومعه خاص و نه چندان مشهور قرار دارد که کنجکاو بودم آن را ببینم و از قبل به صورت اینترنتی با یک راننده برای رفتن به بورجومی به نحوی که امکان دیدن این صومعه هم باشد، هماهنگ کرده بودم.
بعد از مدتی رانندگی به یک دشت مسطح رسیدیم که یک صخره سنگی طبیعی به شکل یک ستون به ارتفاع چهل متر در میان آن دیده می شد. این ستون از قدیم به دلیل شباهت شکل آن به صلیب بین مردم مقدس بوده است .
مردم محلی معتقد بودند که در بالای آن یک صومعه قرار دارد ولی به دلیل عدم امکان دسترسی ، کاوشی در آن انجام نشده بود.
در سال۱۹۴۴یک گروه به آن صعود کرده و بقایای یک صومعه از قرن نهم میلادی واستخوان های جسد یک راهب مسیحی را در بالای آن پیدا کردند. در دنیای مسیحیت گروهی از راهبان وجود دارند که به stylites معروف هستند و در چنین صومعه هایی زندگی می کنند.
در سال ۱۹۹۵، یک راهب مسیحی شصت ساله به نام ماکسیم تصمیم گرفت این صومعه را مجددا احیا کند و تا سال ۲۰۱۵ به مدت بیست سال در بالای این صخره زندگی و عبادت می کرد.
برای رسیدن به آن، مسیر کوتاهی را پیاده روی کردیم تا به پای این ستون سنگی طبیعی رسیدیم. در پایین این ستون یک صومعه کوچک ساخته شده بود.
گرچه بالارفتن از این ستون سنگی برای مردم عادی ممنوع و غیر ممکن است ولی دیدن این ستون عجیب و محوطه اطراف آن واقعا برای من ارزشمند بود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....