تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 19:24
کد خبر : 157033

زمان قطع اینترنت دریای سرخ توسط یمن فرا رسیده است

زمان قطع اینترنت دریای سرخ توسط یمن فرا رسیده است

دکتر مجید سجادی پناه عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : کابل فیبرنوری در دریای سرخ ، کانال های ارتباطی اینترنت را تامین می‌کند که اروپا، آفریقا و خاورمیانه را به هم متصل می‌کند. اگر این کابل بریده شود، ثبات ژئوپلیتیکی، بازارهای مالی جهانی و امنیت اطلاعات در جهان به مخاطره می

دکتر مجید سجادی پناه عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : کابل فیبرنوری در دریای سرخ ، کانال های ارتباطی اینترنت را تامین می‌کند که اروپا، آفریقا و خاورمیانه را به هم متصل می‌کند. اگر این کابل بریده شود، ثبات ژئوپلیتیکی، بازارهای مالی جهانی و امنیت اطلاعات در جهان به مخاطره می افتد بنابراین اتصال اینترنت شرق و غرب جهان هم اکنون در دست یمن است و این یمن است که در صورت توقف عملیات امریکا و انگلیس و پایان نیافتن جنگ در غزه،می تواند کابل‌های اینترنت جهانی که از زیر دریای سرخ در باب‌المندب عبور می‌کنند را قطع کند.
و این به مراتب  از زدن کشتی ها و یا شلیک موشک به طرف اسرائیل برای امریکا جدی تر و پر هزینه تر است، . اگر یمن چنین تهدیدی را  عملی کند، نتایج آن حتی از انفجار لوله گازپرم استریت که گاز روسیه به آلمان و اروپا را قطع کرد مخرب تر خواهد بود زیرا نه تنها تجارت جهانی امریکا و اروپا فلج خواهد شد، بلکه بسیاری از ارتباط های نظامی ناتو با اروپا و جنگ اوکراین که از طریق اینترنت صورت می گیرد نیز مختل خواهد شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....