تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 16:36
کد خبر : 76651

ریزش دلار با خبر جدید از برجام

ریزش دلار با خبر جدید از برجام

به دنبال خبر رفع برخی تحریم‌های هسته‌ای، قیمت دلار در بازار تهران با افت ۸۷۰ تومانی به ۲۶۶۸۰ تومان رسید. مرز ۲۷ هزار تومان طی شش ماه گذشته کف حمایتی جدی‌ای برای دلار بود.  پس از این‌که رییسی در مرداد سال جاری بر کرسی ریاست جمهوری نشست دلار نیز از ۲۷ هزار تومان فراتر رفت.

به دنبال خبر رفع برخی تحریم‌های هسته‌ای، قیمت دلار در بازار تهران با افت ۸۷۰ تومانی به ۲۶۶۸۰ تومان رسید. مرز ۲۷ هزار تومان طی شش ماه گذشته کف حمایتی جدی‌ای برای دلار بود.

 پس از این‌که رییسی در مرداد سال جاری بر کرسی ریاست جمهوری نشست دلار نیز از ۲۷ هزار تومان فراتر رفت. در ادامه دلار چندین بار به کف ۲۷ هزار تومانی نزدیک شد و اما در شکست این کانال ناموفق ماند. امروز اما شاهد ریزش سنگین نرخ دلار و عبور از کف ۲۷ هزار تومانی هستیم. تا این لحظه دلار به ۲۶۶۸۰ تومان در بازار تهران رسیده است و در بازار هرات هر دلار تا مرز ۲۶ هزار تومان سقوط کرده است. علت افت قیمت دلار خبر جدید از برجام مطرح شده است.

صبح امروز به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه ایالات متحده برخی معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای کشورمان را بازگردانده است، شاهد عقب‌نشینی ۴۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار هرات بودیم؛ روند مشابهی با بازگشایی معاملات بازار تهران نیز مشاهده شد. دلار تهران دادوستدها را با گپ منفی ۳۷۰ تومانی آغاز کرد و ۲۷۱۵۰ تومان قیمت خورد.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، دلار در حالی کف ۲۷ هزار تومان را شکست که برخی معامله‌گران بازار ارز عقیده داشتند نرخ ارز برای عبور از این مرز کار سختی پیش رو دارد. چراکه طی ماه‌های گذشته ۲۷ هزار تومان به عنوان کف حمایتی جدی برای دلار عمل کرده بود. به طوری که از اواسط مردادماه هر بار هجوم قیمت دلار به سمت کانال ۲۶ هزار تومان ناکام ماند و شاخص ارزی کشورمان از آن زمان تا کنون، سطوح پایین‌تر را تجربه نکرده است.

در همین حال، انتظار بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و ۱+۴ به وین در روز جاری می‌رود. هرچند که هنوز اتحادیه اروپا بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نکرده است. توقف مذاکرات وین در هشتم بهمن، موجب رشد ۳۵۰ تومانی دلار شده بود.

دلار مرز ۲۷ هزار تومان را که طی شش ماه گذشته هر بار در عبور از آن ناکام مانده بود، رها کرد
c09c7a09 74b0 4df7 90fe af3bdaef2f08 SatFeb052022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....