تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 13:10
کد خبر : 148993

رویکردی جدید به برخورد جامعه با معلولین

رویکردی جدید به برخورد جامعه با معلولین

اقتصاددان :  از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد سومین روز ماه دسامبر، «روز جهانی معلولین» نامگذاری شده است. دقیقا در همین روز پویش فکری توسعه کتابی را با عنوان «اقتصاد ویژه تنی» به چاپ رسانده است. این کتاب نوشته آکیهیکو ماتسویی و ترجمه شده توسط علی عباسی و داوود نجفی از

اقتصاددان :  از سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد سومین روز ماه دسامبر، «روز جهانی معلولین» نامگذاری شده است.

دقیقا در همین روز پویش فکری توسعه کتابی را با عنوان «اقتصاد ویژه تنی» به چاپ رسانده است. این کتاب نوشته آکیهیکو ماتسویی و ترجمه شده توسط علی عباسی و داوود نجفی از پژوهشگران پویش فکری توسعه می‌باشد.

کتاب اقتصاد ویژه‌تنی به این مسئله می پردازد که چگونه می‌توانیم جامعه‌ای فراگیر ایجاد کنیم، که تا حد امکان افراد بیشتری در آن از رفاه و رضایت کافی برخوردار باشند.

با همین نگاه در مورد مسائل مربوط به معلولیت، هنجارهای اجتماعی مرتبط با آن، و مشکلات اخلاقی و اقتصادی ناشی از چنین هنجارهایی، مطالب ارزشمندی را ارائه میکند.

ترکیب رشته‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی چشم‌اندازی جدید در مورد نحوه اداره جوامع مدرن در اختیار خواننده قرار می‌دهد تا بتواند بهتر وضعیت رفاه معلولین درک شده و مشکلات مختلف اجتماعی مرتبط با آنها شناسایی گردد.

رویکرد نظری بازی در این کتاب کمک میکند اهمیت نهادهای اجتماعی از جمله نظام بازار و نگرش‌های تعاملی فردی بیشتر آَشکار گردد.

کتاب اقتصاد ویژه تنی یک نکته اصلی را بیان میکند: معلولیت یک برساخت اجتماعی ناشی از تعاملات انسانی است که در بسیاری از جوامع می‌تواند به محرومیت اجتماعی تبدیل شود.

برای اجتناب از شیوع چنین پدیده‌ای باید جامعه‌ای فراگیر (یا به عبارت بهتر، جامعه‌ای توسعه یافته) ایجاد کنیم که در آن محرومیت اجتماعی معلولین به پذیرش اجتماعی تبدیل شود.

دغدغه اصلی نویسنده این است که چگونه میتوان محرومیت‌های اجتماعی را به پذیرش اجتماعی تبدیل کرد و راهکار آن چیست؟

این کتاب با مقدمه دکتر محسن رنانی تنظیم شده که رویکردی جدید به برخورد جامعه با معلولین و ارتباط آن با فرایند‌های توسعه ارائه می‌دهد.

این کتاب خواندنی را میتوانید از لینک زیر تهیه فرمایید:

https://pooyeshfekri.com/product/اقتصاد-ویژه-تنی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....