تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 22:32
کد خبر : 34175

رونمایی از اولین شبکه عمومی اینترنت اشیاء لینک‌نت

رونمایی از اولین شبکه عمومی اینترنت اشیاء لینک‌نت

امیرناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در رویداد رونمایی از اولین شبکه عمومی اینترنت اشیاء لینک‌نت گفت: کارکرد اصلی دولت‌ها ایجاد زیرساخت برای شرکت‌ها است تا شرکت‌های بزرگ بتوانند در شرایط منصفانه با یکدیگر رقابت کنند. کشوری قدرتمند است که شرکت‌های قدرتمند داشته باشد. اقتصاددان: کشوری که شرکت‌های قدرتمند در تعاملات بین‌المللی نداشته باشد توان

امیرناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در رویداد رونمایی از اولین شبکه عمومی اینترنت اشیاء لینک‌نت گفت: کارکرد اصلی دولت‌ها ایجاد زیرساخت برای شرکت‌ها است تا شرکت‌های بزرگ بتوانند در شرایط منصفانه با یکدیگر رقابت کنند. کشوری قدرتمند است که شرکت‌های قدرتمند داشته باشد.

اقتصاددان: کشوری که شرکت‌های قدرتمند در تعاملات بین‌المللی نداشته باشد توان خود را در تمامی عرصه‌های تجاری و امنیتی از دست می‌دهد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد زیرساخت اینترنت اشیاء توضیح داد و گفت: در دنیا راه‌حل‌های مختلفی برای فراهم کردن زیرساخت اینترنت اشیاء مطرح شده که یکی از آن‌ها استفاده از زیرساخت ارتباطی موبایل است.

به همین دلیل پروتکل‌هایی مانند NarrowBand ایجاد می‌شود که با کمترین اتلاف زمان ۲ ابزار با هم ارتباط برقرار کنند. البته NarrowBand راه‌حل گران‌قیمتی است و الزاما همه جا نمی‌تواند به کار گرفته شود. راه‌حل‌های دیگری مانند استفاده از شبکه LoRaWAN نیز وجود دارد که این پروتکل ارتباطی هم سطح پوشش بیشتری دارد و هم هزینه‌ها راکاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: زیرساختی که امروز رونمایی می‌شود امکان شکل‌گیری شرکت‌ها در دوران اینترنت اشیاء را فراهم می‌کند. استارت‌آپ‌ها می‌توانند از طریق این زیرساخت تا ۶ ماه به‌صورت رایگان اشیاء مختلف را به اینترنت متصل کنند و بعد از ۶ ماه هزینه استفاده با تخفیف همراه خواهد بود. ایجاد زیرساخت کنونی اجازه می‌دهد که نیازمندی‌های اجتماعی از طریق فناوری رفع شود.

همچنین در این رویداد دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از خدمات صندوق نوآوری را تشریح کرد و در مورد سلسله رویدادهای جذب سرمایه که توسط صندوق نوآوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه در حوزه‌های مختلف، صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی را برگزار می‌کند. در این رویداد صندوق نوآوری در قالب طرح هم‌سرمایه‌گذاری به تامین مالی طرح‌های استارت‌آپی کمک می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....