تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 20:11
کد خبر : 77358

روش‌ جدید کلاهبرداران سود سهام عدالت

روش‌ جدید کلاهبرداران سود سهام عدالت

طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت احتمالا در اواخر بهمن‌ماه امسال به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد. توکلی گفت: عده‌ای سودجو پس از اعلام واریز سود بالای سهام عدالت از اسفند، اقدام به خرید سهام خانوار‌های مناطق کم برخوردار، روستایی و عشایری کشور که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، کرده‌اند. او گفت:

طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت احتمالا در اواخر بهمن‌ماه امسال به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد.

توکلی گفت: عده‌ای سودجو پس از اعلام واریز سود بالای سهام عدالت از اسفند، اقدام به خرید سهام خانوار‌های مناطق کم برخوردار، روستایی و عشایری کشور که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، کرده‌اند.

او گفت: برخی افراد تصور می‌کنند که قیمت برگه سهام آنها ۵۰۰ هزار تومان است که تصور اشتباهی است، زیرا ارزش برگه سهام آنها حتی اکنون که قیمت سهام پایین است بالای ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد.

توکلی می‌گوید: سود سهام عدالت از اسفندماه اسمال توزیع و مقرر شد سود افراد دارای برگه سهام عدالت ۵۳۰ و ۴۳۲ هزار تومانی بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان باشد.

 

مراقب سود سهام عدالت باشید

سرهنگ رجبی افزود: طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت احتمالا در اواخر بهمن‌ماه امسال به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد و هیچ‌گونه عمل اضافی از قبیل پرداخت وجه از سوی شهروندان نیاز نیست.

وی به سابقه کلاهبرداری از شهروندان با عنوان سهام عدالت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت‌نام برای دریافت سود سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و آنها را به دام بیاندازند.

سرهنگ رجبی به شهروندان تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ‌گونه پرداخت وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که قبلتر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: شهروندانی که به دلایلی سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت می‌شود توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

سود سهام عدالت چگونه واریز می‌شود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،  به گفته توکلی افرادی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند سودشان را دریافت می‌کنند و همچنین امسال تدبیری اندیشیده شد که سود سهام به همان شماره حساب بانکی یا شماره شبا که قبلا مردم ارائه داده بودند، واریز شود.

او گفت: سازمان بورس علی رغم مصوبه شورای‌عالی بورس، سامانه برخی از نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را باز کرد که افراد بتوانند سهام بخرند.

به گفته توکلی افراد هنگامی که سهام خریدند می‌توانند سود سال قبل را هم دریافت کنند که با پیگیری جدی مجلس و وزیر اقتصاد نماد بسته شود.

سرهنگ علی‌محمد رجبی ضمن هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت، افزود: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت و آنها را به دام می اندازند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر اخباری مبنی بر واریز سود سهام عدالت از سوی مراجع مربوطه در سایت‌های خبری انتشار یافته است که این موضوع با توجه به وجود افراد سود جو، دقت شهروندان را می‌طلبد.

پیگیری سود سهام عدالت

این مقام انتظامی افزود: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس sejam.ir مراجعه کنند.

سرهنگ رجبی اظهار کرد: وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....