تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 17:45
کد خبر : 56929

روز صعود پالایشی‌ها در بورس

روز صعود پالایشی‌ها در بورس

در معاملات آخرین روز کاری هفته تمام نمادهای پالایشی بازار سهام افزایش قیمت داشتند. اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۶۲

در معاملات آخرین روز کاری هفته تمام نمادهای پالایشی بازار سهام افزایش قیمت داشتند.

اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۶۲ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۲۳ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد قرار گرفت.

گروه‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای (از جمله شتران، شپنا، شاوان، شپاس و شبریز)، فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی (مانند امید، فرابورس، کالا، تملت، امین و تنوین) و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (از جمله شستا، وغدیر، وبانک، وامید و وصندوق) افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند.

روز صعود پالایشی‌ها در بورس

خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز پیاپی به سهام وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۰ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رکورد خروج از صندوق‌ها

در معاملات آخرین روز کاری هفته شاهد خروج ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت بودیم که یک رکورد در تاریخ بورس محسوب می‌شود.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز چهارشنبه نمادهای «فارس»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. فملی، کگل، پارس و تاپیکو دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «پاکشو»، «اپال» و «برکت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، شصدف و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۱۳ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۰ هزار و ۳۸ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۱۱۵ روز کاری گذشته از ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا به امروز است.

فزونی تقاضا بر عرضه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳ درصد افت کرد و در رقم هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۳ درصد افزایش یافت و ۴۸۹ میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به ۷۱۳ میلیارد تومان رسید.

شرکت پتروشیمی پارس (با نماد معاملاتی پارس) با صف‌ خرید ۲۸۱ میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از پارس، نمادهای سپید (سپید ماکیان) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۰۸ میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، غدام (خوراک دام پارس) و ثالوند (سرمایه‌گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملاتش

روز صعود پالایشی‌ها در بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....