تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 19:32
کد خبر : 85569

روز سرخ پالایشی‌های بورس

روز سرخ پالایشی‌های بورس

شاخص بورس پایتخت برای دومین روز کاری نزول کرد و بیش از ۷ هزار واحد پائین آمد. همچنین امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی کاهش یافت. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۷ هزار و ۴۸۸ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۴

شاخص بورس پایتخت برای دومین روز کاری نزول کرد و بیش از ۷ هزار واحد پائین آمد. همچنین امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی کاهش یافت.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۷ هزار و ۴۸۸ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۹۸۳ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۲۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۵۱ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «پارسان» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «خگستر»، «خاهن» و «وبانک» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «ومهان» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «دماوند» و «فجهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای صبا، تجلی و زاگرس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه قرمز بازار

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت و قرمزترین گروه بازار بود. در میان نمادهای پالایشی، شتران، شبندر و شپنا از قرمزترین نمادها بودند که در افت شاخص نیز تأثیر قابل توجهی داشتند.

افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۶۳ میلیارد تومان بود که ۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید.

افزایش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۵۰ درصد افزایش یافت و ۱۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۱ درصد افت کرد و در رقم ۲۷۸ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد ثامید (شرکت توسعه و عمران امید) با صف‌ خرید ۳۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثامید، نمادهای مادیرا (شرکت صنایع مادیران) و ثرود (شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز ۱۳ نماد صف فروش داشتند. نماد سنیر (شرکت سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای فلوله، توسن، تلیسه و زملارد بیشترین صف فروش را داشتند.

 روز سرخ پالایشی‌های بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....