تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 11:25
کد خبر : 136305

رمزگشایی از علت عقب نشینی قیمت طلا

رمزگشایی از علت عقب نشینی قیمت طلا

قیمت اونس طلا در هفته‌ گذشته سومین هفته متوالی نزولی را تجربه کرد که این امر می تواند خبر خوبی برای سکه بازارن داخلی نباشد. اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته در حول و حوش ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و در معاملات پشت خطی روز جمعه هم

قیمت اونس طلا در هفته‌ گذشته سومین هفته متوالی نزولی را تجربه کرد که این امر می تواند خبر خوبی برای سکه بازارن داخلی نباشد.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته در حول و حوش ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و در معاملات پشت خطی روز جمعه هم در همین حدود قیمت خورد.

به نظر می رسد بازار سکه به سه دلیل شاهد کمبود تقاضا شده است.اولین دلیل به عقبگرد قیمت طلا در بازار جهانی برمی گردد.قیمت اونس طلا در هفته‌ گذشته سومین هفته متوالی نزولی را تجربه کرد و نزدیک به ۱ درصد افت کرد.

فعالان بازار معتقدند مهم‌ترین عاملی که طلا در سراشیبی قرار بگیرد داده‌های اقتصادی قدرتمند آمریکا است که موجب عقب نشینی خریداران از بازار طلای جهانی شده است.

به نظز می رسد فعالان بازار همچنان شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بالا بدانند. طلا بسیار به نرخ بهره هدف فدرال رزرو حساس است و افزایش نرخ بهره در واقع از جذابیت طلا کم کرده است.از سوی دیگر قیمت دلار در معاملات روز جمعه نوسان محدودی را ثبت کرد در مرز ۴۹ هزار تومان معامله شد و گفته شده که هرات امروز تعطیل است.

برخی هم به دنبال نتایج دیدار روز گذشته امیرعبداللهیان و محمد بن سلمان هستند.اگر بازار ارز به قاعده قبل عمل کند سفر وزیر خارجه به عربستان می تواند دلار را برای روز شنبه کاهشی کند؛ در صورتی که دلار مسیر کاهش را دنبال کند این امر می تواند بر روی قیمت سکه اثر گذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....