تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 22:04
کد خبر : 20909

رشد نقدینگی بی سابقه در تاریخ اقتصادی کشور

رشد نقدینگی بی سابقه در تاریخ اقتصادی کشور

در تاریخ اقتصادی کشور، چنین روندی در رشد نقدینگی نداشته‌ایم که به طور قطع آثار تخریبی زیادی بر روی اقتصاد کشور دارد معاون وزیر اسبق اقتصاد گفت: نقدینگی در دولت روحانی ۶ برابر افزایش پیدا کرده است و می توان گفت یه شاهکار است! چرا یک دولت و بانک مرکزی اش باید تا این اندازه

در تاریخ اقتصادی کشور، چنین روندی در رشد نقدینگی نداشته‌ایم که به طور قطع آثار تخریبی زیادی بر روی اقتصاد کشور دارد

معاون وزیر اسبق اقتصاد گفت: نقدینگی در دولت روحانی ۶ برابر افزایش پیدا کرده است و می توان گفت یه شاهکار است! چرا یک دولت و بانک مرکزی اش باید تا این اندازه نسبت به کاهش ارزش پول ملی بی تفاوت باشند؟ در صورتی که حفظ ارزش پول ملی جزء وظیفه ذاتی آن هاست ولی خیلی راحت و بی تفاوت از کنار آن عبور کرده اند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  اقتصاد نگار ، حیدر مستخدمین حسینی معاون وزیر اسبق اقتصاد در خصوص میزان نقدینگی فعلی در اقتصاد کشور و آمار تولید اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، در سال گذشته، تولید حدود ۷ درصد کاهش یافته و نقدینگی دولت بی محابا و به طور وحشتناک افزایش پیدا کرده است.به طوری که در تاریخ اقتصادی کشور، چنین روندی را نداشته ایم و به طور قطع و یقین آثار تخریبی زیادی بر روی اقتصاد کشور دارد.

معاون وزیر اسبق اقتصاد در ادامه گفت: احمدی نژاد نقدینگی را از دولت خاتمی، ۷۰ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به دولت روحانی تحویل داد و هم اکنون در دولت آقای روحانی، این نقدینگی به عدد ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی نقدینگی در دولت روحانی ۶ برابر افزایش پیدا کرده است و می توان گفت یه شاهکار است! چرا یک دولت و بانک مرکزی اش باید تا این اندازه نسبت به کاهش ارزش پول ملی بی تفاوت باشند؟ در صورتی که حفظ ارزش پول ملی جزء وظیفه ذاتی آن هاست ولی خیلی راحت و بی تفاوت از کنار آن عبور کرده اند.درواقع هویت ایران ما هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی بستگی به ارزش پول ملی دارد و یکی از ابزارهایی است که می توان عملکرد اقتصادی کشور ما را با دیگر کشورها نشان دهد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....