تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 22:52
کد خبر : 126262

رشد اقتصاد اروپا و اوکراین سرعت گرفت

رشد اقتصاد اروپا و اوکراین سرعت گرفت

اختصاصی اقتصاددان :  گزارش جدید کمیسیون اروپا حاکی از آن است اقتصاد اروپا باوجود تورم بالا و افزایش نرخ بهره، سریعتر از پیش‌بینی‌های گذشته در حال رشد است و وضعیت آن در سال آینده هم روندی بهبودی خواهد داشت. براساس گزارش جدید کمیسیون اروپا، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۱

اختصاصی اقتصاددان :  گزارش جدید کمیسیون اروپا حاکی از آن است اقتصاد اروپا باوجود تورم بالا و افزایش نرخ بهره، سریعتر از پیش‌بینی‌های گذشته در حال رشد است و وضعیت آن در سال آینده هم روندی بهبودی خواهد داشت.

براساس گزارش جدید کمیسیون اروپا، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۱ درصد رشد خواهند کرد که نسبت به تخمین قبلی ۰٫۸ درصد بیشتر است. این کمیسیون پیش‌بینی رشد اروپا در سال ۲۰۲۴ را هم از ۱٫۶ درصد به ۱٫۷ درصد افزایش داد.

در این گزارش آمده است اقتصاد اروپا شوک‌های ناشی از همه‌گیری و هجوم روسیه به اوکراین را مدیریت کرده و اتحادیه اروپا توانست با موفقیت خود را تا حد زیادی از وابستگی به گاز روسیه دور کند.به این ترتیب کاهش هزینه انرژی تاثیرگذاری خود بر اقتصاد را آغاز کرده و درحال کاهش هزینه محصولات است.

کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد

جنگ مانع فعالیت بخش عمده‌ای از اقتصاد اوکراین نشده است

کمیسیون اروپا برای اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین چشم‌انداز اقتصادی این کشور را در گزارش چشم‌انداز ۳ ماه اول خود گنجانده است.

براساس این گزارش دیگر رشد اقتصاد اوکراین پیش از آغاز جنگ هم به واسطه اصلاحات ساختاری نابرابر دچار توقف شده بود و مداخله عواملی مانند منافع شخصی، فساد زیاد، مزمن شدن کاهش سرمایه‌گذاری و اختلافات سرزمینی برسر الحاق کریمه به روسیه مانع از بهبود وضعیت اقتصادی این کشور شده بود.

با این همه اوکراین در طول جنگ توانسته انعطاف‌پذیری اقتصادی قابل‌توجهی از خود نشان دهد و بخش عمده‌ای ازاقتصاد این کشور توانسته فعالیت خود را حفظ کند.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری ۰٫۶ درصد و در سال آینده ۴ درصد باشد، اگرچه سرنوشت جنگ بر نتیجه رشد اقتصادی اوکراین به شدت تاثیرگذار است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....