تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 - 19:57
کد خبر : 85993

راهکار همتی به رییسی برای رفع گرانی

راهکار همتی به رییسی برای رفع گرانی

همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی در توییتی نوشت: آقای رئیسی فرموده اند؛ تا پاسی ازشب دغدغه بازار و قیمتها را دارند. از نظرعلم اقتصاد؛ قیمت‌ها تحت تأثیر کشش تقاضا و فشار عرضه بوده و نماد تعادل بازار هستند. رفع دغدغه رئیس جمهور محترم و بهبود معیشت مردم درگرو تدابیر درست اقتصادی، رفع موانع کسب‌وکار

همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی در توییتی نوشت: آقای رئیسی فرموده اند؛ تا پاسی ازشب دغدغه بازار و قیمتها را دارند. از نظرعلم اقتصاد؛ قیمت‌ها تحت تأثیر کشش تقاضا و فشار عرضه بوده و نماد تعادل بازار هستند. رفع دغدغه رئیس جمهور محترم و بهبود معیشت مردم درگرو تدابیر درست اقتصادی، رفع موانع کسب‌وکار و در رأس همه انها تحریم است.

راهکار همتی به رییسی برای رفع گرانی
راهکار همتی به رییسی برای رفع گرانی

رئیس کل پیشین بانک مرکزی سه‌شنبه در حالی که هنوز ارقام رسمی رشد پایه پولی در اسفند ۱۴۰۰ منتشر نشده بود، در توییتی مدعی شده بود که پایه پولی در اسفند سال گذشته پنج درصد رشد داشته و در مجموع پایه پولی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۱.۲ درصد رشد داشته که در آژیر قرمز تورم در دولت رئیسی بر پیامدهای این رشد بالای پایه پولی اشاره کردیم.

اما تسنیم با رد ادعای همتی نوشت: «مقایسه و بررسی رشد پایه پولی در طول سال‌های گذشته حاکی از این است که رشد پایه پولی در اسفند سال ۱۴۰۰ نه تنها در مقایسه با رقم رشد مزبور در سال‌های دوره مدیریت عبدالناصر همتی در بانک مرکزی افزایش نداشته، بلکه کاهش نیز داشته است. رشد ماهانه پایه پولی در اسفند سال گذشته معادل ۳٫۸ درصد بوده است در حالی که این رقم در سال‌ها ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۴٫۸، ۷٫۴ و ۵٫۲ درصد بوده است».

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....