«والریا سافرونوا» در گزارش ۱۲سپتامبر در نیویورک تایمز نوشت، کرملین روز دوشنبه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که کیم «یک دیدار رسمی از فدراسیون روسیه خواهد داشت.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: دو رهبر با همراهی هیات‌های خود گفت‌وگو خواهند کرد و درصورت لزوم یک به یک با یکدیگر دیدار خواهند کرد. خبرگزاری مرکزی رسمی کره‌شمالی روز سه‌شنبه عکس‌هایی از کیم و سایر مقامات در قطار زرهی او که آهسته حرکت می‌کرد، منتشر کردند؛ این روشی است که رهبر کره برای سفرهای نادرش به خارج از کشور ترجیح می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، کیم بعدازظهر یکشنبه (۱۹ شهریورماه) به همراه مقامات ارشد حزب کارگر، دولت و ارگان‌های نیروهای مسلح، کشور خود را به سوی مسکو ترک کرد. انتظار می‌رفت این دو رهبر این هفته در شهر بندری ولادی وستوک در شرق دور روسیه (جایی که در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر دیدار کردند و پوتین در یک مجمع اقتصادی شرکت می‌کند) دیدار کنند.

مقامات ایالات متحده و متحدانش هفته گذشته به نیویورک‌تایمز گفتند که انتظار می‌رود کیم و پوتین درباره همکاری نظامی بین کشورهای خود از جمله امکان تامین تسلیحات بیشتر از سوی کره‌شمالی به روسیه برای جنگ در اوکراین گفت‌وگو کنند. از سال۲۰۲۲، مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند که کره‌شمالی گلوله‌های توپخانه و موشک به روسیه ارسال کرده است. مقامات گفتند که در ازای آن، کیم فناوری پیشرفته برای ماهواره‌ها و زیردریایی‌های هسته‌ای و همچنین کمک‌های غذایی می‌خواهد. تحلیلگران بر این باورند که کره‌شمالی مهمات مازاد دارد؛ زیرا از سال ۱۹۵۳، زمانی که آتش‌بس کره امضا شد، جنگی نکرده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ،  «پاول سون» هم در گزارش ۱۲سپتامبر در نیویورک تایمز نوشت، زمانی که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی چهار سال پیش با پوتین دیدار کرد، این دیدار یک نمایش دیپلماتیک بود؛ اما در این هفته او با پوتین ملاقات کرد تا بتواند چیزی را که کرملین به‌شدت به آن نیاز دارد، تامین کند: مهماتی که می‌تواند به نیروهای روسی در حال جنگ در اوکراین کمک قابل توجهی کند. در مقابل، روسیه می‌تواند بخشی از نیازهای کره‌شمالی – غذا، نفت یا ارز – را به این کشور بدهد و رابطه‌ای را که مدت‌ها به تجارت معمول و نمایش عمومی همکاری محدود شده بود، به چیزی اساسی‌تر تبدیل کند. «فئودور ترتیتسکی»، محقق برجسته در دانشگاه کوکمین در سئول گفت که این نوع معامله، با منافع متقابل برای هر دو طرف نشان‌دهنده «پایان واقعی یک دوران در روابطی است که در سال۱۹۹۰ آغاز شد.» ترتیتسکی گفت که از آن زمان به بعد، روابط بین دو کشور «گفت‌وگو و بدون تجارت واقعی» زیاد بوده است و خاطرنشان کرد که توافقی که در آن روسیه در ازای مهمات به کره شمالی چیزی با ارزش ارائه می‌کند، نشانه یک تحول است.

با این حال، قطار رهبر کره روز دوشنبه در نزدیکی مرز بین دو کشور به سمت ولادی وستوک در حرکت بود و از آن عکس گرفته شد؛ ولادی وستوک شهر بندری شرق روسیه که پوتین در آن در یک کنفرانس اقتصادی شرکت کرده است و همچنین این مکان محل ملاقات آنها در سال۲۰۱۹ بود. دیدار دیگری با کیم آخرین نمونه از تلاش‌های پوتین برای تقویت روابط با رهبرانی است که به‌طور مشابه با جهان غرب مخالف هستند و البته برخی از آنها می توانند به روسیه در جنگش علیه اوکراین کمک کنند. کره‌شمالی با وجود جمعیتی در حدود ۲۶میلیون نفر، یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را دارد. این کشور همیشه بر اساس شرایط زمان جنگ عمل می‌کند و توپخانه یک مزیت حیاتی برای هر جنگ مجدد با کره‌جنوبی خواهد بود.

«پتر آکوپوف»، ستون‌نویس طرفدار جنگ برای خبرگزاری دولتی روسیه «ریا نووستی» در مقاله‌ای اخیر پیشنهاد کرد که روسیه می‌تواند به‌طور «غیررسمی» فناوری نظامی را به پیونگ‌یانگ منتقل کند و از بسازوبفروش‌ها و سازندگان املاک کره‌شمالی در مناطق اشغالی اوکراین در ازای مهمات و برخی موارد خاص موشکی به این کشور استقبال کند. آکوپوف نوشت: «همه اینها تا حدی توسط تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل مختل شده است؛ اما همیشه گزینه‌هایی برای دور زدن آنها وجود دارد.» آکوپوف افزود: «جهان در حال تغییر است و کشورهایی که نظم جهانی غرب را به چالش کشیده‌اند، با بازی بر اساس قوانین آن نمی‌توانند آن را تغییر دهند.»

«پل سون» و «والریا سافرونوا» در گزارش مشترک دیگری در نیویورک‌تایمز نوشتند، عکس‌ها نشان می‌داد که وزیر امور خارجه کره‌شمالی و دو فرمانده عالی‌رتبه نظامی رهبر این کشور را همراهی می‌کردند. به نوشته این گزارشگران، کره‌شمالی که مدت‌ها با ایالات متحده دشمنی داشت، یک متحد طبیعی برای پوتین در بن‌بست او با ناتو و مبارزه او با آنچه او به‌عنوان هژمونی غرب معرفی می‌کند، به شمار می‌رود. پنتاگون گفت که روسیه به‌طور خاص از کره‌شمالی خواستار دریافت مهمات شده است. وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، در ماه ژوئیه در سفری (که به گفته مقامات آمریکایی در آن زمان با هدف دستیابی به یک معامله تسلیحاتی انجام شده بود)، از کره شمالی دیدن کرد.

«چو سانگ هون» و «راسل گلدمن» هم در گزارش دیگری در نیویورک‌تایمز نوشتند، هنگامی که مقامات اطلاعاتی خارجی به دنبال شواهدی مبنی بر سفر رهبر کره‌شمالی به خارج از کشور هستند (مانند سفری که به روسیه برای دیدار با پوتین داشت)، آنها همواره به دنبال محل اختفای قطاری هستند که به رنگ سبز درآمده است. این قطار ضدگلوله ویژه‌ای است که کیم -و پدر و پدربزرگش که قبل از او بر کره‌شمالی حکومت می‌کردند- برای بازدید از چین، روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌کردند. گفته می‌شود که اعضای خانواده اعتماد به نفس کمی دارند که بخواهند با استفاده از یکی از ناوگان فرسوده جت‌های مسافربری قدیمی دوران شوروی، یک سفر طولانی‌مدت ایمن داشته باشند.

درحالی‌که اطلاعات از آخرین سفر کیم همچنان یک راز است – از جمله نحوه سفر او به روسیه- اما جزئیات مربوط به قطار از گزارش‌های اطلاعاتی، خاطرات مقاماتی که در دوره‌های قبل مجاز به سفر با هواپیما بودند و فیلم‌های نادر رسانه‌های خبری دولتی به‌دست آمده است. بر اساس گزارش خبری کره جنوبی در سال ۲۰۰۹ که بر اطلاعات طبقه‌بندی‌شده تکیه داشت، گمان می‌رود حداقل ۹۰واگن با امنیت بالا در اختیار رهبر کره‌شمالی باشد. بر اساس این گزارش که در دوران پدر رهبر فعلی (کیم جونگ ایل)، نوشته شده است، در هر بار سفر رهبر کره‌شمالی سه قطار کار می‌کند: یک قطار امنیتی پیشرو، قطار رهبر و سومی حامل محافظان و تجهیزات اضافی. هر یک از واگن‌ها ضد گلوله هستند و هزاران پوند از حد معمول سنگین‌تر هستند. این وزن اضافی به معنای یک سواری آهسته است. حداکثر سرعت قطارها فقط ۳۷مایل در ساعت تخمین زده می‌شود. رسانه‌های خبری دولتی کره‌شمالی گهگاه اخبار و چهره رهبران را از داخل قطار پوشش می‌دهند و رویکردی نادر به مواردی از بی‌شمار خودروهای تخصصی ارائه می‌دهند. زمانی که کیم در سال۲۰۱۸ به چین سفر کرد، یک مقام ارشد چینی در واگن قطاری دیده شد که آن واگن دارای مبل‌های صورتی ضخیم بود و در آنجا به رهبر کره‌شمالی خوشامد گفت.

Untitled copy