تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 22:57
کد خبر : 92777

دیدار شی جین پینگ از شهر ووهان

دیدار شی جین پینگ از شهر ووهان

وی افزود: باید پیوسته استقلال و امنیت توسعه چین را ارتقا دهیم و به زایش فناوری‌های جدید و صنایع جدید کمک کنیم، زمینه‌های جدید و مسیرهای جدید را برای توسعه اقتصادی بگشاییم تا مزیت‌های جدید در رقابت بین‌المللی شکل گیرد. همین روز شی جین پینگ از شرکت مهندسی لیزر هوا گونگ شهر وو هان بازدید

وی افزود: باید پیوسته استقلال و امنیت توسعه چین را ارتقا دهیم و به زایش فناوری‌های جدید و صنایع جدید کمک کنیم، زمینه‌های جدید و مسیرهای جدید را برای توسعه اقتصادی بگشاییم تا مزیت‌های جدید در رقابت بین‌المللی شکل گیرد.

همین روز شی جین پینگ از شرکت مهندسی لیزر هوا گونگ شهر وو هان بازدید کرد. در ساختمان مجتمع تحقیق و توسعه سازمانی، وی به معرفی توسعه صنعت اطلاعات الکترونیک نوری در استان هوبی و تحقیقات کلیدی فناوری گوش داد و نمایشگاه دستاوردهای نوآوری در صنعت تراشه را به دقت بازدید کرد.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد که صنعت اطلاعات الکترونیک نوری یک صنعت استراتژیک با فناوری پیشرفته با کاربرد گسترده است و همچنین یک صنعت با فناوری پیشرفته است که چین شرایط لازم را برای پیشروی در دستیابی به پیشرفت در آن را دارد. تقویت تحقیق و توسعه فناوری، تسلط بیشتر بر فناوری های اصلی با حقوق مالکیت معنوی مستقل، ادامه گسترش زنجیره نوآوری، بهبود زنجیره صنعتی برای کمک بیشتر به ارتقای توسعه صنعت اطلاعات الکترونیک نوری چین ضروری است.

شی جین پینگ در مقابل ساختمان کارگاه با کارکنان این شرکت صمیمانه گفتگو کرد. شی جین پینگ خاطرنشان کرد که نوآوری عاملی تعیین کننده در سازندگی یک کشور مدرن سوسیالیستی و تحقق هدف دوم صدمین سالگرد است. کمیته مرکزی حزب برای نوآوری علمی و فناوری اهمیت زیادی قائل است و استراتژی نوسازی کشور از طریق علم و آموزش و استراتژی توسعه مبتنی بر نوآوری را اجرا می کند. اگر هر شهر، هر منطقه توسعه با فناوری پیشرفته، هر شرکت علمی و فنی، هر پژوهشگر علمی بتواند با قدرت نوآوری علمی و فناوری را جهت توسعه تعیین شده توسط کشور به پیش سوق دهد، آنگاه ما مسلما می توانیم به هدف تعیین شده دست یابیم.

وی در این سفر همچنین از مجتمع مسکونی جی یوان شهر وو هان بازدید کرد.

مجتمع مسکونی جی یوان در گذشته یک منطقه زاغه نشینی بوده اما اکنون به یک مجتمع مسکونی مدرن تبدیل شده است. در این مجتمع مسکونی اکنون ۳۱۲۴ خانواده زندگی می‎کنند و جمعیت ساکنان آن بیش از ۸۰۰۰ هزار نفر است.

پس از مهار مؤثر همه گیری کرونا، مردم این مجتمع نیز به روند کار و زندگی عادی خود باز گشته اند.

رییس جمهور چین در هنگام بازدید از جی یوان با تقدیر از الگوی جدید خدمات و تامین زندگی سالمندان در این مجتمع مسکونی گفت: مجتمع مسکونی واحد پایه مدیریت شهری است. سازمان های پایه حزب حاکم باید در مجتمع مسکونی برای مدیریت مطلوب و خدمت به مردم نقش برجسته ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که همه گیری کرونا هنوز پایان نیافته است. کشور در مهار این بیماری همه گیر همچنان با فشارهای بزرگ مواجه است. با این حال، باید ضمن مهار مؤثر این بیماری، تا حد ممکن به توسعه باثبات و سالم اقتصادی یاری کرد تا در سال جاری میلادی، توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور به سطح مطلوبی برسد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....