تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 10:11
کد خبر : 95572

دو خواسته فرانسه از ایران

دو خواسته فرانسه از ایران

بورس روز گذشته منفی و نزولی بود. به طوری که شاخص کل افت ۹،۷۰۲ واحدی (معادل ۰.۶۶ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱.۱ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد به ۲،۹۱۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها شبندر، شپنا و شتران

بورس روز گذشته منفی و نزولی بود. به طوری که شاخص کل افت ۹،۷۰۲ واحدی (معادل ۰.۶۶ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱.۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۹۱۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها شبندر، شپنا و شتران بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۳۹۴ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و شدوصح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شاوان و نوری داشتند.

رئیس سازمان امور مالیاتى کشور: در بخش شرکت ها، میزان ابراز مالیت نسبت به سال گذشته ٢ برابر شده و این افزایش، ناشی از جمع آوری اطلاعات زیاد است. امسال ۴۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در یکسال گذشته نرخ رشد قیمت اجاره‌بها برای نخستین بار در چند سال اخیر از نرخ رشد قیمت فروش مسکن در تهران پیشی گرفته است و شاهد رشد ۱.۴ برابری اجاره بها نسبت به قیمت مسکن بودیم.

وزارت صمت: با وضع قوانین جدید، تلاش داریم تا هزینه‌های قاچاق کالا را افزایش دهیم و اکنون بر اساس قانون جدید مبارزه با کالای قاچاق، هر مجموعه‌ای که فرآیند قاچاق را تسهیل کند مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شود./ با همکاری تولیدکنندگان قیمت برخی کالاهای داخلی کاهش خواهد یافت.

سیاست تیم اقتصادی مبنی بر باقی ماندن سود بین بانکی در محدوده ۲۰ درصد تغییر نکرده و برای حل این مسئله در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری خواهد شد.

دفتر رهبر انقلاب: معاملات فردایی ارز و طلا مشروع نیست.

«علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران دیروز درباره آخرین وضعیت مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش داد.

پس از تماس تلفنی دو ساعته مکرون با رئیسی در شنبه‌شب، دفتر رئیس جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد توافق هسته‌ای با ایران همچنان ممکن است. مکرون همچنین از رئیس جمهوری ایران خواسته که برای دستیابی به توافق «انتخاب روشنی» داشته باشد. ماکرون همچنین خواستار آزادی چهار تبعه فرانسوی شد که در ایران بازداشت هستند.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور توافقاتی با مسکو صورت گرفته تا ایران و روسیه در آینده منطقه آزاد مشترک تاسیس کنند.

نتایج دومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....