تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 22:27
کد خبر : 132464

دنبال تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت هستیم

دنبال تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت هستیم

  اقتصاددان :  احمد وحیدی وزیر کشور گفت: هیچ یک از احزاب به سراغ مسیرها و روش هایی که خلاف مسئولیت پذیری اجتماعی و خلاف پایبندی به اصول و قواعدی است که یک جریان سیاسی باید عمل کند، نروند. احمد وحیدی وزیر کشور به همه احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی توصیه کرد که

  اقتصاددان :  احمد وحیدی وزیر کشور گفت: هیچ یک از احزاب به سراغ مسیرها و روش هایی که خلاف مسئولیت پذیری اجتماعی و خلاف پایبندی به اصول و قواعدی است که یک جریان سیاسی باید عمل کند، نروند.
احمد وحیدی وزیر کشور به همه احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی توصیه کرد که در انتخابات سال جاری حضور پرشوری داشته باشند و با مشارکت گسترده خود، دیگران را نیز تشویق به حضور کنند.

احمد وحیدی با توجه به انتخابات مجلس در سال جاری توصیه ای به احزاب با جریان های مختلف سیاسی داشت و اظهار کرد: همه احزاب فعال در کشور باید خود را مکلف و مقید به قوانین بدانند. قانون فصل الخطاب و ملاک اصلی است.

احزاب به قانون پایبند باشند

وی ادامه داد: همه احزاب با جریانات سیاسی مختلف باید در چارچوب قانون فعالیت کنند و اگر کسی انتظار داشته باشد که خلاف قانون عمل شود و شرطی بگذارد که خلاف قانون باشد، اجرای خواسته و انتظار او معنایی ندارد لذا هر کسی که بخواهد خارج از چارچوب قانون عمل کند حتماً یک عنصر غیر مسئول شناخته خواهد شد.

وی توصیه ای به احزاب داشت و گفت: توصیه ما به همه احزاب، گروه ها و تشکل ها این است که در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند و با مشارکت گسترده خود، دیگران را نیز تشویق به حضور کنند.

توصیه دیگر اینکه هیچ یک از احزاب به سراغ مسیرها و روش هایی که خلاف مسئولیت پذیری اجتماعی و خلاف پایبندی به اصول و قواعدی است که یک جریان سیاسی باید عمل کند، نروند.

بیشترین قاچاق در حوزه «سوخت و انرژی» است

وحیدی در پاسخ به پرسش دیگر درباره میزان و وضعیت قاچاق کالا در کشور، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه شبانه روز در حال فعالیت است و در برخی از حوزه ها موفقیت های خوبی را به دست آوردیم. در بعضی از موضوعات که اختلاف قیمت زیادی بین محصولات در ایران و خارج از کشور وجود دارد، متأسفانه قاچاق برای خروج کالا بسیار سودآور است و به همین دلیل همچنان در این حوزه ها شاهد قاچاق کالاها هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه سوخت و انرژی و برخی از اقلام دیگر بیشترین میزان قاچاق خروجی صورت می گیرد. در مقابل قاچاق های ورودی نیز ساز و کارهایی طراحی شده و در بعضی از حوزه ها موفقیت هایی حاصل شده به عنوان مثال در حوزه قاچاق تلفن همراه با موفقیت هایی رو به رو بودیم.

وی تأکید کرد: قابل انکار نیست که در برخی از حوزه ها همچنان شاهد قاچاق ورودی و خروجی کالا هستیم اما نکته مهم اینکه ما به دنبال تقویت روند مبارزه با این قاچاق ها هستیم و امیدواریم با اجرای طرح ها و برنامه ها تدوین شده در این زمینه به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

به دنبال تحقق عدالت در حقوق کارکنان دولت هستیم

وی در پاسخ به پرسش دیگر شفقنا درباره اینکه با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت، چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟ گفت: از ابتدای فعالیت دولت، این موضوع خواست ریاست جمهوری بوده و از همکاران در سازمان امور استخدامی خواسته شده که این موضوع را پیگیری کنند.

وحیدی بیان کرد: در طول سالیان مختلف برنامه ها و اقداماتی موجب شد که در مسیر رعایت عدالت در پرداختی ها، پیچیدگی هایی ایجاد شده که اصلاح این روند به طور طبیعی زمانبر است، اما در دولت فعلی اصلاح این مساله و سوق آن به سمت عدالت، از جمله تکالیفی است که سازمان امور استخدامی با دستور رییس جمهور دنبال می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....