تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 21:55
کد خبر : 116873

 درباره رفتار عجیب و دور از انتظار بورس در این روزها

 درباره رفتار عجیب و دور از انتظار بورس در این روزها

دکتر مهدی رباطی درکانال تلگرامی خود نوشت:   وضعیت بازار همواره از دو منظر قابل تحلیل و بررسی است ، دید یک سرمایه‌گذار یا دید یک تریدر ، این موضوع برای تمام بازارهای مالی از جمله بازار سهام صادق است. این روزها بورس در یک پارادوکس قرار گرفته که همین باعث کلافگی و سردرگمی سهامداران شده


دکتر مهدی رباطی درکانال تلگرامی خود نوشت:   وضعیت بازار همواره از دو منظر قابل تحلیل و بررسی است ، دید یک سرمایه‌گذار یا دید یک تریدر ، این موضوع برای تمام بازارهای مالی از جمله بازار سهام صادق است.

این روزها بورس در یک پارادوکس قرار گرفته که همین باعث کلافگی و سردرگمی سهامداران شده است، از یک طرف بازار در شرایط به تمام معنای کلمه و بدون اغراق “مفت” است و از طرف دیگر علیرغم این وضعیت، حرکت خاصی در بازار وجود ندارد و به محض یک یا دو روز مثبت سیل عرضه است که کلیت بازار را فرا می‌گیرد.

دلیل اصلی این موضوع در همان تفاوت دید به بازار است. کسی اگر دید سرمایه گذاری و ارزندگی به بازار دارد یقینا میتواند در این قیمتها فرش زیر پای خود را تبدیل به سهام کند و منتظر ایجاد اقبال عمومی و رشد بازار باشد. اما کسی که تریدر است و رفتار روزانه بازار را رصد می کند و نوسانات برای وی مهم است تا زمان ایجاد اقبال کامل به بازار باید صبر کند که این اقبال در تحلیل تکنیکال و ارزش معاملات قابل تشخیص است.

واقعیت اینجاست که پس از رشد سال ۹۹، ریزش بدی تجربه شد که پیوتهای قیمتی بسیاری را شکست و زمان می‌برد تا بازار یک به یک بالای این پیوتهای شکسته شده تثبیت شود، از سقف ۹۹ گذر کند و سپس روند جدید را ایجاد کند و در عبور از هر کدام پیووتهای شکسته شده اندکی معطل خواهد شد. اما چیزی که روشن است اصلاح بازار با قاطعیت تمام شده و یا در حال اتمام است و در حال گرم شدن برای ایجاد روندی جدید است.

یک نکته هم لازم به اشاره می‌دانم ، عده‌ زیادی اتفاق سال ۹۹ را حباب می‌دانستند و دلیل آن برایشان مبهم بود، همان زمان معتقد بودم که مثل همیشه بازار مالی هوشمند است و دلیل آن رفتار هم رفتن به استقبال ابرتورم” در اقتصاد ایران بود. اکنون بعد از دو سال میبینیم که آن تشخیص بازار سهام درست بود و واقعا ابرتورم در پیش بود و بزودی اتفاقی بسیار بزرگتر و عجیب تر از سال ۹۹ را در بازار سهام ایران تجربه خواهیم کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....