تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 13:52
کد خبر : 146828

دانشجویان آمریکایی بیشتری برای تحصیل به چین سفر می‌کنند

دانشجویان آمریکایی بیشتری برای تحصیل به چین سفر می‌کنند

«ماریانه کاروِن» معاون دستیار برنامه آکادمیک در دفتر امور آموزشی و فرهنگی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه گفت: از تمایل مستمر دانشجویان آمریکایی به یادگیری درباره چین اطلاع داریم، مطمئنم که این علاقه تداوم خواهد داشت. وی این اظهارات را در یک رویداد رسانه‌ای برای رونمایی از «گزارش درهای باز ۲۰۲۳ در خصوص تبادل

«ماریانه کاروِن» معاون دستیار برنامه آکادمیک در دفتر امور آموزشی و فرهنگی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه گفت: از تمایل مستمر دانشجویان آمریکایی به یادگیری درباره چین اطلاع داریم، مطمئنم که این علاقه تداوم خواهد داشت.

وی این اظهارات را در یک رویداد رسانه‌ای برای رونمایی از «گزارش درهای باز ۲۰۲۳ در خصوص تبادل آموزشی بین‌المللی» مطرح کرد که روز دوشنبه از سوی «موسسه آموزش بین‌المللی» (IIE) منتشر شده است.

طبق گزارش مذکور، تعداد دانشجویان آمریکایی در حال تحصیل در خارج از کشور در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ جمعا به ۱۸۸ هزار و ۷۵۳ نفر رسید. سه چهارم این دانشجویان تحصیل در اروپا را انتخاب کرده و فقط ۴٫۷ درصد یا هشت هزار و ۸۹۲ نفر راهی آسیا شدند.

طی دوره فوق، ۲۱۱ دانشجوی آمریکایی به دنبال تحصیل در سرزمین اصلی چین بودند که کمترین تعداد در دهه گذشته محسوب می‌شود.

این وضعیت باعث جلب توجه «نیکلاس برنز» سفیر ایالات متحده در پکن شد که خواستار تحصیل شمار بیشتری از دانشجویان آمریکایی در چین شده است.

برنز دوم مه در یک رایزنی آنلاین با «مرکز استیمسون» اذعان کرد که «تنها هدف شخصی» او یادگیری زبان چینی بوده و اینکه تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را تشویق به انجام چنین کاری کند.

وی گفت: علی‌رغم این حقیقت که دولت ما واقعا بر ابعاد رقابتی به شکل گسترده‌ای در روابطمان مترکز شده، ما خواستار این هستیم که دانشجویان رفت و آمد داشته باشند؛ ما باید خواستار این باشیم که جوانان آمریکایی زبان چینی، فرهنگ و تاریخ این کشور را فرا بگیرند.

کاروِن در نشست روز پنجشنبه با یادآوری اظهارات سفیر آمریکا گفت: ما قطعا با هم هم‌نظر هستیم.

«میرکا مارتل» رئیس بخش تحقیقات، ارزیابی و یادگیری در IIE گفت پاندمی کووید-۱۹ بر تعداد دانشجویان آمریکایی در حال تحصیل در چین تاثیر گذاشت.

وی گفت: اما این را باید متذکر شویم که با توجه به لغو محدودیت‌های سفر و برقراری مجدد سفرها، احتمالا ما شاهد این باشیم که دانشجویان آمریکایی همچنان برای تحصیل به چین بروند.

مارتل افزود علاقه دانشجویان آمریکایی به ادامه تحصیل در چین، از گذشته وجود داشته است.

وی ادامه داد: این با تعدادی که ما قبل از پاندمی داشتیم، کاملا متفاوت است. پیش از کرونا ما تعداد قابل توجهی دانشجوی آمریکایی در حال تحصیل در چین داشتیم.

برای مثال، در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۶، نزدیک به ۱۲ هزار دانشجو در چین تحصیل می‌کردند و حدود ۱۵ هزار دانشجوی آمریکایی در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در چین بودند.

«آلن گودمن» مدیرعامل IIE نیز گفت: این علاقه از بین نمی‌رود.

با توجه به اینکه تنش‌ها میان چین و آمریکا طی ماه‌های گذشته پس از برگزاری ملاقات‌های سطح بالا، نشانه‌هایی از کاهش را از خود نشان داده، حمایت دولتی بیشتری را برای تحصیل در دو کشور را می‌توان انتظار داشت.

«وانگ یی» و «آنتونی بلینکن» وزرای خارجه چین و آمریکا طی دیدار ماه گذشته خود در واشنگتن بر اهمیت روابط میان مردمان دو کشور تاکید کردند و دو طرف درباره تقویت تبادلات میان دانشجویان، پژوهشگران و تجار از جمله تلاش برای افزایش تعداد پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق نمودند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....