تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 17:15
کد خبر : 55374

خیانت به شعور ملت؟

خیانت به شعور ملت؟

لیلا بیگی نژاد سال ۱۳۹۸ بود که مجلس یازدهم با حداقل آرای مردم در بسیاری از شهرها و بخصوص تهران بزرگ، تشکیل شد! وجناب آقای قالیباف با رای نمایندگان؛ ریاست چنین مجلسی را به عهده گرفتند و همچنان با تکیه کلام همیشگی خود؛ ملت را “ملت شریف ایران” خوانده و می خوانند! اما گویا این

لیلا بیگی نژاد

سال ۱۳۹۸ بود که مجلس یازدهم با حداقل آرای مردم در بسیاری از شهرها و بخصوص تهران بزرگ، تشکیل شد! وجناب آقای قالیباف با رای نمایندگان؛ ریاست چنین مجلسی را به عهده گرفتند و همچنان با تکیه کلام همیشگی خود؛ ملت را
“ملت شریف ایران” خوانده و می خوانند! اما گویا این عبارت، بجز یک تکیه کلام و بیش از هندوانه ای کال و تلخ زیر بغل مردم نیست وگرنه حداقل بعنوان ریاست قوه ی مقننه؛ هرگز اجازه نمی دادند با پرداختن به مسائل بدور از شان و شوکت این “ملت شریف ایران” ؛ با بیان طرح مثلا صیانت از حقوق کاربران؛ به خِرد و شعور مردم ، چنین توهینی بشود! چه برسد به؛ “به رای” گذاشتن آن!
مجلسی که در بین همه ی اقشار این ملت شریف ایران؛ مجلس حداقلی شهرت یافته است بجز “یکه به دو” کردن با دولت، چه دستاوردی برای کشور عزیزمان، داشته است و دوئلی نافرجام بین مجلس و دولت که دودش فقط به چشم “ملت شریف ایران” رفته است!
چندی نگذشت که جناب قالیباف، مجلس را مجلس انقلابی خواندند! اما از طرح های سطحی و سرگردانی مصوبات بسیارمهمی چون رتبه بندی معلمان و… هنوز نتوانسته اند خود را نجات دهند و انقلابی عظیم در این امر ایجاد کنند! بحث بودجه و حواشی آن نیز بماند که در این مجال نمی گنجد و البته به نظر می رسد که آن جناب باید در مفهوم واقعی انقلاب ایران و فرد انقلابی؛ تعمق بیشتری نموده و رسائل رهبران و بزرگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و دانشگاهی این آب و خاک را به دقت مطالعه بفرمایند. بخصوص این مفهوم را از نگاه امام خمینی رحمه الله علیه عمیقا” به مطالعه بنشینند.
در خبرها نیز خواندم که سایت اینستاگرامی رییس محترم قوه ی قضاییه؛ جناب آقای محسن اژه ای نیز افتتاح شده است! بعبارتی یک قوه “ملت شریف ایران” را از اینستاگرام بیرون ‌می کند و قوه ی دیگر خود به آن ورود می کند!
جالب تر اینکه: علی خضریان نماینده ی مردم تهران که هم در توییتر و هم در اینستاگرام اکانت دارد، در دفاع از رای مجلس، با بهره کشی از همین پلتفرم ها؛ گفته است:” امروز، روز مبارک و عیدی برای نمایندگان بود و باید به همه ی آن ها تبریک گفت”!!!
آیا این واقعا توهین به شعور “ملت شریف ایران” نیست!
طبق شواهد موجود نیز؛ فردی به نام روح الله مومن نسب با عنوان دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، یکی از طراحان اصلی به چالش کشیدن فناوری اطلاعات، است که در سال ۱۳۹۳ برای توجیه فیلتر “وایبر” در شبکه ی یک سیمای جمهوری اسلامی؛ گفته بود” دختر ۷ ساله ای با نصب وایبر، ۸ مرد غریبه را به خانه آورد”! و در سال ۹۷ نیز با همین سطح استدلال در توجیه فیلتر تلگرام گفت: “یک دختر ۱۲ ساله با ۲ گیگ اینترنت حامله شد!”
ایشان از مشاوران اصلی طرح صیانت اینترنت هستند!
حالا سوال اینجاست که چنین افرادی با چنین دیدگاه های سطحی که احتمالا ناشی از یک سادومازوخیسم درونی ست؛ فرستاده شده اند در مجلس (حالا با هر تعداد رای) که برای آرامش و زندگی بهتر مردم، تصمیم بگیرند یا قطع کننده ی نان هزاران زن خودسرپرست و جوانان تحصیل کرده ای باشند که تنها پناه رزق و روزی حلالشان، همین اینستاگرام است و با هوالرزاق در بیوی پیجشان، به کسب می پردازند؟! چگونه به خود اجازه می دهید بجای “مردم شریف ایران” تصمیم بگیرید؟!
شما آقایان مجلس انقلابی، بجای صرف ساعت ها روی این طرح فضای مجازی؛ کاش روی حل مشکلات اقتصادی این ” ملت شریف ایران” تمرکز می کردید!

حال پاسخ دهید و پیش از آنکه همکارانتان در قوه ی قضاییه دستان پشت پرده ی این داستان را رو کنند، خودتان بگویید چه کسی یا کسانی از این محدودیت های مصوب شما؛ سود می برند!آیا پلتفرم هایی که حتی جی‌میل و ایمیل را قرار است تحت پوشش قرار دهند، بجز بار مضاعف بودجه های میلیاردی و سوءاستفاده های عجین شده در رگ و پی یک مشت رانت خوار فاسد؛ چه تاثیری برای کشور و این “ملت شریف ایران”خواهد داشت، جز اینکه استان های زرخیزی چون خوزستان، همچنان در خشکیِ آب، دست و پا بزنند و به راحتی در صحن علنی چنین پارلمانی، بخود اجازه دهید آن را استان محرم خوزستان خطاب کنید! براستی چرا؟! به راستی آیا این راه مبارزه با فساد است؟!!

بزودی تاریخ شما را قضاوت خواهد کرد حتی اگر نگارنده اش خودتان باشید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....