تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 13:56
کد خبر : 115655

خودنمایی میوه‌های خارجی و انحصاری در بازار

خودنمایی میوه‌های خارجی و انحصاری در بازار

تیموری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: موانع واردات نارنگی از نوع کینو که به صورت انحصاری در پاکستان تولید می شود برداشته شد. غلامحسین تیموری  اظهار داشت: کینو محصولی انحصاری است که فقط در پاکستان تولید می شود و اکنون جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی دارد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد

تیموری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: موانع واردات نارنگی از نوع کینو که به صورت انحصاری در پاکستان تولید می شود برداشته شد.

غلامحسین تیموری  اظهار داشت: کینو محصولی انحصاری است که فقط در پاکستان تولید می شود و اکنون جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: مسئولان پاکستانی تلاش خود را بکار بسته اند تا حضور این میوه را در بازار های جهانی به‌ویژه کشورهای همسایه تقویت کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، تیموری با بیان این مطلب که، حفظ بازار ایران برای فعالان اقتصادی پاکستان اهمیت زیادی دارد، افزود: در حال حاضر شاهد از سرگیری مجدد واردات نارنگی پاکستانی(کینو) پس از چندسال وقفه هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۵۰ تن نارنگی وارد کشور شده است و واردات این محصول می تواند بخشی از نیاز میوه شب عید استان و دیگر نقاط کشور را تامین کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: میوه نارنگی با ضدعفونی در کشور پاکستان به روش تیمار سرمادهی در سردخانه و صدور گواهی بهداشت از آن کشور وارد ایران می شود.

تیموری افزود: میوه وارداتی در زمان ورود مورد بازدید و آزمایش کارشناسان قرنطینه قرار گرفته و در صورت سلامت اقدام به ترخیص از مبادی رسمی(گمرکات) استان می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....