تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 12:08
کد خبر : 79713

خبر جدید درباره مستمری دختران بازنشستگان

خبر جدید درباره مستمری دختران بازنشستگان

اوایل شهریور امسال خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از کاهش سهم زنان مطلقه یا شوهر فوت‌شده از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم داشت. موضوعی که گفته شد برای جلوگیری از طلاق‌های صوری صورت گرفته است. کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان کمیسیون تلفیق ۲۶ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان نیروهای

اوایل شهریور امسال خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از کاهش سهم زنان مطلقه یا شوهر فوت‌شده از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم داشت. موضوعی که گفته شد برای جلوگیری از طلاق‌های صوری صورت گرفته است.

کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان

کمیسیون تلفیق ۲۶ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته است. از میانه سال ۹۹، بازماندگان دختر صندوق تامین اجتماعی لشگری یا همان نیروهای مسلح، از دریافت مستمری کامل پدر محروم شده‌اند؛ سهم آنها حداقل حقوق است که در امسال مبلغ آن حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ حالا با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق برای بازنشستگان این صندوق لحاظ کرده، این بازماندگان توقع دارند اوضاع بهبود یابد و حق‌شان اعاده شود.

در روزهای گذشته، رئیس کمیته دفاعی و امنیتی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کمیسیون تلفیق حدود ۲۶ هزارمیلیارد تومان برای بازنشستگان نیروهای مسلح در بودجه سال آینده در نظر گرفته است که با این رقم، حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در سال آینده افزایش خواهد داشت.

یک بازمانده دختر که سرپرست خانوار و مادر دو فرزند است؛ می‌گوید: بیش از ۵ ماه است که نمایندگان مجلس به ما وعده داده‌اند کارمان درست می‌شود و مستمری کامل به ما تعلق می‌گیرد؛ قطع شدن مستمری کامل خلاف ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی نیروهای مسلح است؛ امیدواریم با این بودجه اختصاص یافته توسط مجلس، آیین‌نامه فراقانونی در ارتباط با بازماندگان دختر باطل شود.

طلاق صوری برای دریافت مستمری

دو سال پیش سیدمحمدعلی جنانی، مدیرکل سابق امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفته بود بر اساس آمارها تا سال ۱۳۹۴ حدود ۶ هزار طلاق صوری در کشور گزارش شده است. به گفته او کمیته‌ای برای رصد میزان طلاق‌های صوری در تأمین اجتماعی تشکیل شده و درخواست‌های طلاق بازنگری می‌شوند و اگر معلوم شود طلاق صوری بوده، تمام پول‌هایی که به حسابشان واریز شده از آنها بازپس گرفته می‌شود. علاوه بر او، بیست و هفتم شهریورماه، زهراسجادی (معاون سابق امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) با اشاره به انجام طلاق‌های صوری در کشور برای گرفتن حقوق بازنشستگی پدران و مادر، گفت: «طلاق‌های صوری در کشور انجام می‌گیرد و اموال دولتی را می‌بلعد و هیچ کسی حواسش نیست. در برخی استانها خانواده‌ها برای به‌دست آوردن پولی، به صورت صوری طلاق می‌گیرند تا حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود را بگیرند و سپس دوباره بر سر زندگی مشترک خود باز می‌گردند.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....