تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 19:37
کد خبر : 156773

خالق واقعی بیت کوین بالاخره شناخته می‌شود؟

خالق واقعی بیت کوین بالاخره شناخته می‌شود؟

دادگاه عالی بریتانیا قرار است به ادعای شخصی به نام «کریگ رایت» مبنی بر اینکه او ساتوشی ناکاموتو، خالق واقعی بیت‌کوین است، رسیدگی کند. دادگاهی در بریتانیا قرار است سرانجام به سوال دیرینه علاقه‌مندان دنیای کریپتو، پاسخ دهد. کریگ رایت، هشت سال است که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو، خالق واقعی بیت کوین است. او اکنون

دادگاه عالی بریتانیا قرار است به ادعای شخصی به نام «کریگ رایت» مبنی بر اینکه او ساتوشی ناکاموتو، خالق واقعی بیت‌کوین است، رسیدگی کند. دادگاهی در بریتانیا قرار است سرانجام به سوال دیرینه علاقه‌مندان دنیای کریپتو، پاسخ دهد. کریگ رایت، هشت سال است که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو، خالق واقعی بیت کوین است. او اکنون با آرامش در کنار تیم حقوقی خود در داداگاه بریتانیا حضور دارد.

این پرونده توسط ائتلاف پتنت باز رمز ارز (COPA)، مجموعه‌ای از شرکت‌های رمز ارز و فناوری، آغاز شده است. پرونده مذکور می‌خواهد، ادعای رایت مبنی بر اینکه او مخترع واقعی بیت کوین است را به چالش بکشد. سابقه اخیر او در تنظیم دعاوی حقوق مالکیت فکری بر اساس این ادعا، تأثیر منفی بر بیت کوین داشته. COPA  از دادگاه خواسته است تا با صدور حکمی اعلام کند که رایت ناکاموتو نیست.

در جریان بیانیه‌های افتتاحیه دادگاه روز دوشنبه، زمینه‌ای برای بررسی ادعاهای هر دو طرف فراهم شد. وکیل جاناتان هاف، شاکی پرونده، ادعای رایت را یک «دروغ وقیحانه» خواند و از دادگاه خواست مانع تکرار ادعای او مبنی بر این شود که خالق واقعی بیت کوین است؛ چرا که این ادعا روند بازار را مختل کند.

رد یا تایید ادعای «خالق واقعی بیت کوین»

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  در مقابل، تمرکز دفاعیه رایت، بر تفاوت‌های دیدگاهی بین او و شاکیان قرار دارد. رایت همچنین بر این نکته تأکید می‌کند که نشان دادن علنی اعتبارات خصوصی متعلق به کیف‌های پول ناکاموتو، خلاف «باور اصلی» رایت در مورد پتانسیل حفظ حریم خصوصی ارزهای رمزنگاری شده است.

به عنوان شاکی پرونده، بار اثبات یا رد ادعا بر عهده COPA است تا نشان دهد که رایت خالق واقعی بیت کوین نیست. دفاعیه رایت به نبود هر گونه نامزد معتبر دیگری برای نقش ناکاموتو اشاره کرده و مدعی شده که COPA نتوانسته است هیچ مدرکی ارائه دهد که نشان دهد رایت، ساتوشی ناکاموتو نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....