تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 21:28
کد خبر : 92743

حل مسائل زنان و خانواده

حل مسائل زنان و خانواده

فاطمه قاسم پور در گفت و گویی با تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولان و دست‌ اندرکاران این قوه در مورد تعامل میان قوه مقننه و قوه قضاییه در حوزه زنان و خانواده، گفت: یکی از موضوعات مهم و مرتبط با ساختار قوه قضاییه، موضوع زنان و خانواده است که به دلیل در هم‌ تنیدگی

فاطمه قاسم پور در گفت و گویی با تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولان و دست‌ اندرکاران این قوه در مورد تعامل میان قوه مقننه و قوه قضاییه در حوزه زنان و خانواده، گفت: یکی از موضوعات مهم و مرتبط با ساختار قوه قضاییه، موضوع زنان و خانواده است که به دلیل در هم‌ تنیدگی بخش‌های تقنینی و قضایی در این زمینه، ارتباط میان این دو بخش حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با همین رویکرد، از آغاز به کار مجلس یازدهم، سعی داشتیم در فرآیند تدوین طرح‌ها یا اصلاح طرح‌ها و لوایح، ارتباط میان دو مجموعه برقرار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نشست های بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، گفت: در بررسی این لایحه با توجه به اینکه قضات در جریان مسائل منطقه‌ای و استانی قرار دارند، به صورت مجزا جلساتی را با آنها برگزار و سعی کردیم نظراتشان را در اصلاح لایحه در نظر داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همین‌طور درباره طرح اصلاح قانون حمایت خانواده نیز چنین روندی را طی کردیم و در تعامل با معاونت حقوقی قوه و پژوهشگاه قوه قضاییه و قضات مجرب سعی کردیم این اصلاحیه پیش رود.

قاسم پور با اشاره به موضوعات حضانت و مهریه نیز گفت: ضمن آنکه در موضوعات جزئی‌تر مانند مهریه و حضانت هم در تعامل با قوه قضاییه این فرآیند را طی کردیم. در مجموع باید این نکته را در نظر داشت که بخش مهمی از مسائل زنان و خانواده به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود و تعامل با این قوه می‌تواند در طراحی مداخلات قانونی بهتر، موثر باشد.

قاسم‌پور تأکید کرد: بی شک نظرات مجلس و فراکسیون زنان در موضوعات مختلف با حوزه زنان و خانواده می‌تواند در اصلاح رویه‌های قوه قضاییه مؤثر باشد به عنوان مثال در زمینه آزادی زندانیان زن دارای جرایم مالی و غیرعمد، رسیدگی به وضعیت زندانیان زن سرپرست خانوار، تأمین امنیت زنان در جامعه و… نکاتی را متذکر شده‌ایم که مورد توجه قرار دهند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدها و جلسات مشترک قوه قضاییه و قوه مقننه در موضوع زنان و خانواده گفت: تاکنون نشست هایی میان دو قوه در سطوح مختلف در موضوع زنان و خانواده داشته‌ایم. رئیس قوه قضائیه در ماه‌های اولیه حضورشان و قبل از دیدار با بسیاری از کمیسیون‌های تخصصی مجلس، نشستی با اعضای فراکسیون زنان برگزار کرد ضمن آنکه بازدیدهایی هم از ساختارهای مرتبط نظیر کانون اصلاح و تربیت، زندان زنان و… داشتیم؛ این نشست‌ها و بازدیدها می‌تواند به مرور موجب هم‌ افزایی دو مجموعه در راستای حل مسائل زنان و خانواده شود.

قاسم پور یادآور شد: امیدوارم این همکاری که کلید آن روشن شده، همچنان ادامه‌دار باشد و بتوان در کنار یکدیگر در حوزه اصلاح قوانین و رویه‌های قضایی در موضوع زنان و خانواده گام برداشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....