تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 9:03
کد خبر : 116017

جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم

جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم

“جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم” چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی فرا رسید و انقلابیونی که مرزهای میانسالی را به پایان برده اند هنوز برای استقلال – آزادی و جمهوری اسلامی آرزوی فعلیت می‌کنند . ما در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نتیجه ملتی متحد، آزادی خواه، استقلال طلب و

“جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم”

چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی فرا رسید و انقلابیونی که مرزهای میانسالی را به پایان برده اند هنوز برای استقلال – آزادی و جمهوری اسلامی آرزوی فعلیت می‌کنند .
ما در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نتیجه ملتی متحد، آزادی خواه، استقلال طلب و عدالت گرا و تحول خواه را در به ثمر رسیدن انقلاب به چشم دیدیم .

در این مسیر پر تلاطم و سخت صدها هزار شهید و چندین برابر این شهدا، جانباز و ایثارگر دادیم تا به آرمان خود یعنی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی برسیم ، آن روزها یک تیم منسجم درون کشور بودیم و اصلاح طلب و اصولگرایی نبود که برای پیروزی انتخاباتی خود، رقیبشان را به لجن کشیده و خائن و جاسوس و اختلاس گر بنامند، مردم هنوز دو شقه و دو پاره نشده بودند که حتی در یک خانه چند نفره با یکدیگر اختلاف داشته باشند و آن روزها همه مردم از هستی و نیستی خود می گذشتند تا به عزت و شرافت خود، دین و میهنشان برسند .

امروز بدلیل سو تدبیر مسئولین عالی‌رتبه کشور علیرغم رشد و توسعه در برخی از شاخصه های اصلی و مهم ، متاسفانه در مردم‌سالاری و جمهوریت که خواست اصلی بنیانگذار انقلاب نیز بود نمره خوبی نگرفته ایم (جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد) و بنظر می‌رسد بنیادی ترین دغدغه و فعالیت کشور، اعتماد سازی و احیا جمهور و نگاه به خواست و نظر مردم باید باشد .
انتخابات کامل و سالم با مشارکت اکثر مردم می‌تواند نماد این دغدغه بوده و باشد.
یک رئیس جمهور با رأی مردم و با سوگندی که می‌خورد (من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر *ملت ایران* به خداوند قادر متعال *سوگند* یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و *قانون اساسی* کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و *خود را وقف خدمت به مردم* و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، *پشتیبانی از حق و گسترش عدالت* سازم و از *هرگونه خودکامگی* بپرهیزم و از *آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم*.
در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السّلام، *قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس* به من سپرده است، *همچون امینی پارسا و فداکار* نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم) ، آن رای اکثریتی و بند بند این سوگند معادله منطقی *۱=۸۵/۰۰۰/۰۰۰* نفر را تداعی می‌کند، ولی نامعادله های غیر معقول فراوانی در این سال‌ها اعتماد مردم را زایل نموده است و باید برای اصلاح آنها اقداماتی فوری انجام داد .
یکی از معادلات غیر ریاضی و غیر عقلی اختیار تام دادن به ۷ نفر برای فروش اموال دولت (اموال مردم) اختیاراتی که نه مجوز قانونی پشت آن است و نه رای مردم، افرادی موجه تر و ظاهر الصلاح تر از این ۷ نفر که مصونیت قضایی هم نداشتند پول این ملت را دزدیدند و رفتند، وای به حال این ۷ نفر که مصونیت قضایی هم دارند، اینجاست که نامعادله *۸۵/۰۰۰/۰۰۰<۷* پدیدار می‌شود.

علیرغم ریزش های فراوان مردمی از جمهوری اسلامی ایران هنوز بخش بزرگی از مردم معترض و ساکت امیدوار به تحول در نظام اسلامی هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم که با تمام وجود به دولت و حاکمیت بگوییم که برای اعتماد سازی در بین مردم از جان و دل مایه می‌گذاریم و آرزوی تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی واقعی را هنوز شدنی می‌دانیم آنهم نه برای زیبایی چشم و ابروی شما مسئولین بلکه برای حفاظت از استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و دفاع از خون شهدای این آب و خاک، ما اعتقاد داریم یک گروه کوچک سیاسی بخش بزرگی از دولت را در اختیار گرفته و با اشتباهات عمدی و یا سهوی فراوان خود قصد دارد تا صفت دولت قوی آقای رئیسی را به صفت دولت ضعیف تغییر دهد، ما اسناد زیادی در همه استانها و شهرستانها از طریق اعضای حزب خود از این مسامحه کاری های عمد یا سهو در اختیار داریم .

امیدواریم تا صدای صداقت و تحول خواهی حزب همدلی مردم تحول خواه(همت) به گوش مسئولین کشور برسد و از تمام ایده ها و تخصص های نخبگان و برخی اسناد این حزب که بخشی از صدای مردم ایران است استفاده شود تا شاید باور دوباره اعتماد پیدا کردن همه مردم به نظام اسلامی شدنی گردد .
کلیه اعضای حزب همت در سراسر کشور به امید رسیدن به آرزوی خود یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی واقعی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد .

انشاءالله

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

م/طلایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....