تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 21:54
کد خبر : 107209

جزییات مهم از مذاکرات برجام

جزییات مهم از مذاکرات برجام

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه معتقد است این مذاکرات احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی از سرگرفته می‌شود. سایت خبری “Strana.ua” به نقل از دیوید آراخامیا، مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه اعلام کرد، این مذاکرات ممکن است همزمان با آغاز رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا از

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه معتقد است این مذاکرات احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی از سرگرفته می‌شود.

سایت خبری “Strana.ua” به نقل از دیوید آراخامیا، مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه اعلام کرد، این مذاکرات ممکن است همزمان با آغاز رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا از سر گرفته شوند؛ هنگامی که سیکل‌های انتخاباتی در روسیه و در آمریکا آغاز می‌شوند و این در نیمه دوم سال آتی میلادی خواهد بود.

مذاکرات روسیه-اوکراین در پایان فوریه سال جاری میلادی پس از آغاز حملات نظامی روسیه آغاز شدند. آخرین دور از مذاکرات ۲۹ مارس سال جاری میلادی در استانبول انجام شد. این مذاکرات از آن زمان تاکنون به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواخر سپتامبر سال جاری میلادی گفته بود که مسکو همچنان برای مذاکره با کی‌یف آماده است و از اوکراین خواست تا به اقدامات خصمانه‌اش پایان دهد. در مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف نیز برای گفت‌وگو با مسکو آماده است اما تنها به شرطی که رئیس جمهور دیگری در روسیه بر سر کار بیاید. کرملین در پاسخ اعلام کرد که مسکو می‌تواند منتظر تغییر موضع رئیس جمهور کنونی اوکراین یا جانشین وی بماند.

زلنسکی اوایل ماه جاری میلادی شرایطی را برای مذاکرات صلح با روسیه اعلام کرد و خواستار احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل، غرامت برای تمامی خسارت‌های به وجود آمده از این جنگ و تضمین عدم تکرار مجدد این جنگ در بین شروط دیگر شد.

آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا اعلام کرد، مسکو هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره با اوکراین نمی گذارد اما کی‌یف باید حسن نیت خود را نشان دهد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز تاکید کرده که روسیه برای مذاکره آماده است اما اوکراین “عدم ادامه مذاکرات” را در نظر گرفته است.

این در حالی است که دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه اعلام کرد، در صورتی که درخواست دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را دریافت کند، آن را بررسی خواهد کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....