تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 19:08
کد خبر : 92706

تیراندازی در مدارس آمریکا به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسید

تیراندازی در مدارس آمریکا به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسید

بر اساس این گزارش ۳۱ صفحه ای که توسط مرکز ملی آمار آموزش (NCES) منتشر شده، که در وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده و موسسه علوم آموزشی این کشور قرار دارد، در طی سال تحصیلی گذشته در مجموع ۹۳ مورد تیراندازی منجر به تلفات جانی در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی این

بر اساس این گزارش ۳۱ صفحه ای که توسط مرکز ملی آمار آموزش (NCES) منتشر شده، که در وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده و موسسه علوم آموزشی این کشور قرار دارد، در طی سال تحصیلی گذشته در مجموع ۹۳ مورد تیراندازی منجر به تلفات جانی در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی این کشور رخ داده است که ۴۳ مورد از این تیراندازی‌ها با مرگ و میر همراه بوده و ۵۰ مورد دیگر تنها به جراحت ختم شده است.
علاوه بر این، ۵۳ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در مدارس آمریکا هیچ تلفاتی نداشته است.

در طول سال تحصیلی ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ تنها ۲۳ مورد از تیراندازی‌های رخ داده در مدارس با تلفات همراه بوده‌اند.

پگی جی. کار، کمیسر NCES در یک بیانیه خبری گفت: «اگرچه نسبت قربانیان مجروح در اثر این نوع خشونت در مدارس برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله در سال ۲۰۱۹ کمتر از سال ۲۰۰۹ بود، اما از زمان شروع جمع آوری داده ها در اوایل دهه ۲۰۰۰ بیش از هر سال دیگری در سال ۲۰۲۱ میزان تلفات تیراندازی در مدارس بیشتر شد، بطوری که تعداد این قربانیان از ۱۱ نفر در سال ۲۰۰۹ به ۹۳ نفر در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.»

وی افزود: «درست است که نمی‌توان تأثیرات ماندگار مسائل مربوط به این نوع جنایت و مشکلات ایمنی را به تنهایی با آمار و ارقام اندازه‌گیری کرد، اما این داده‌ها برای تلاش‌های سیاست‌گذاران، مسئولان مدارس و اعضای جامعه برای شناسایی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و پاسخ‌دهنده ارزشمند است».

طبق آخرین گزارشی که چند هفته پس از تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس منتشر شد، در تاریخ ۲۴ می ۱۹ کودک و دو بزرگسال کشته شدند. این تیراندازی تنها یکی از تیراندازی های اخیر در مدارس این کشور بود. بر اساس آخرین داده های سازمان غیرانتفاعی گان وایولنس آرکایو، این سازمانی غیرانتفاعی که خشونت‌های مرتبط با اسلحه را در آمریکا ردیابی می کند، تاکنون در سال جاری بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده اند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....