تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 20:20
کد خبر : 138090

تکنولوژی های جدید در تولید بتن آماده

تکنولوژی های جدید در تولید بتن آماده

دکتر امیرحسن یعقوبی روشن پژوهشگر در خصوص بتن و پلیمر و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : امروزه با توجه به گستردگی علم٫ چاپ مقالات در نشریه های تخصصی در راستای منافع جهانی و ارتقاع تولیدات مختلف در حال گسترش است. شرایط حاکم بر صنایع مختلف جهان در حال تغییر و

دکتر امیرحسن یعقوبی روشن پژوهشگر در خصوص بتن و پلیمر و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

امروزه با توجه به گستردگی علم٫ چاپ مقالات در نشریه های تخصصی در راستای منافع جهانی و ارتقاع تولیدات مختلف در حال گسترش است. شرایط حاکم بر صنایع مختلف جهان در حال تغییر و تحول می‌باشد و متخصصان با انجام آزمایشات گوناگون جهت رسیدن به نتایج بهتر در تولید ات می‌باشند.
درکشور ما نیز برگزاری نمایشگاه تخصصی بتن آماده ، قطعات بتنی و صنایع وابسته در شهر آفتاب با حضور متخصصین امروز جمعه بکار خود پایان داد. این نمایشگاه نوید بخش افق های روشنی در زمینه فن آوری های جدید، تکنولوژی و بکار گیری مواد جدید در صنایع مربوطه برای تولید کنندگان این صنعت، بود. انجمن های گوناگون از سراسر کشور با حضور در این نمایشگاه توانستند در خصوص تبادل نظر و گفتمان برای رسیدن به خرد جمعی و کمک به یکدیگر فعالیت کنند که این امر، خود نشان از آن دارد که تولید کنندگان هنوز نقش اساسی در تولید بتن آماده وقطعات بتنی استاندارد را بر عهده دارند.
آنچه واقعیت امر است، احوال تولید در این صنعت خوب نیست و بتن که در صنعت ساختمان کاربرد اساسی دارد مورد کم مهری و بی توجهی واقع شده و اکثر تولید کنندگان در نا امیدی نظاره گر اوضاع نابسامان فعلی کشور هستند .
از یک سو کارخانجات شن و ماسه با هزینه های سرسام آور تولید مواجه شدند و در طول سال چندین بار با افزایش قیمت، تولید را دچار شوک می کنند و از سوی دیگر نبود قطعات برای ماشین آلات، تولید کنندگان را دچار مشکلاتی فزاینده ای کرده که در نهایت منجر به افزایش قیمت محصول میگردد .
امید است با توجه بیشتر به تمامی انجمن ها در سراسر کشور از جانب مسولین ذیربط، مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تحول تولیدات استاندارد از جمله مواد اولیه چه در صنایع معدنی شن و ماسه چه در تولید محصول بتوانیم به کیفیت بالا و استاندارد های لازم برسیم و مصداق کامل این ضرب المثل آفریقای شرقی که می گوید ؛ سر آغاز خرد فراهم آوردن سقفی در بالای سر است، تحقق یابد و ساختمان‌هایی با عمر بالاتر و مقاوم تر در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی برای آسایش مردم عزیز کشور بسازیم .

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....