تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 21:14
کد خبر : 121233

توقف تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد فرانسه

توقف تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد فرانسه

تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد فرانسه از ابتدای ۲۰۲۳ متوقف شده است دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری اعلام کرد با عدم صدور مجوزهای تردد جدید برای سال ۲۰۲۳ میان فرانسه و ایران، ناوگان پلاک ایرانی به مقصد این کشور متوقف شده است. اقتصاددان : مجوز تردد کامیون‌های ترانزیتی که طبق موافقت‌نامه میان وزارتخانه‌های

تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد فرانسه از ابتدای ۲۰۲۳ متوقف شده است

دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری اعلام کرد با عدم صدور مجوزهای تردد جدید برای سال ۲۰۲۳ میان فرانسه و ایران، ناوگان پلاک ایرانی به مقصد این کشور متوقف شده است.

اقتصاددان : مجوز تردد کامیون‌های ترانزیتی که طبق موافقت‌نامه میان وزارتخانه‌های راه ایران و فرانسه قبل از پایان هرسال مبادله می­شود، امکان تردد ناوگان جاده‌­ای هریک از طرفین در قلمرو کشور مقابل را امکان‌پذیر می­‌کرد اما متأسفانه مجوزهای جدید ۲۰۲۳ تاکنون از سوی دولت فرانسه تحویل نشده و این امر موجب نبود مجوز تردد و عدم امکان حمل کالاهای بازرگانان و تجار ایرانی به فرانسه و یا کالاهایی که از مسیر فرانسه ترانزیت می‌شوند، گردیده. به همین منظور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی مکاتبه با مدیرکل اروپا-وزارت امور خارجه خواستار اقدام مقتضی در این زمینه شده است.

گذربرگ‌های فرانسه با عدم تبعیت از عرف بین‌المللی جزو هفت کشور معتبر صرفاً تا پایان هرسال میلادی بوده و لذا ناوگان پلاک ایرانی به مقصد آن کشور با عبور از آن قلمرو (عمدتاً به مقاصد بلژیک، اسپانیا و در ادامه پرتقال) در ایام منتهی به فرا رسیدن سال جاری میلادی متوقف شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....