تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 20:35
کد خبر : 146029

تغییرات آموزش و پرورش در ۳ رشته انسانی، ریاضی و تجربی

تغییرات آموزش و پرورش در ۳ رشته انسانی، ریاضی و تجربی

  اقتصاددان : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین تغییرات آموزش و پرورش در ۳ رشته انسانی، ریاضی و تجربی توضیحاتی ارائه کرد. نشست خبری مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با موضوع برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگو‌های برتر تدریس ظهر امروز برگزار شد. کاظمی گفت: امسال هم سال فعال

  اقتصاددان : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین تغییرات آموزش و پرورش در ۳ رشته انسانی، ریاضی و تجربی توضیحاتی ارائه کرد.

نشست خبری مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با موضوع برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگو‌های برتر تدریس ظهر امروز برگزار شد.

کاظمی گفت: امسال هم سال فعال و پر حجمی را همکاران ما در معاونت آموزش متوسطه داشتند و فعالیت‌های متعددی را پیش رو داشتیم. اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس، ارزیابی تکمیلی استخدام داوطلبان در آزمون دبیری و ارزیابی ارتقای کیفیت آموزش در تابستان خصوصاً در شهریور صورت گرفت.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های معاونت آموزش متوسط بوده است. این مهم بدون حضور معلمان صورت نخواهد گرفت و معلمان رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند. اجرای سند تحول هم از مدرسه و با مشارکت و محوریت معلمان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در راستای ارتقای حرفه‌ای و توانمندی‌های تخصصی معلمان و همچنین زمینه سازی برای توسعه پژوهشگری و اقدامات خلاقانه که از موضوعات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را از طریق جشنواره الگو‌های برتر تدریس دنبال می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: معتقدیم جشنواره الگو‌های برتر تدریس به افزایش و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس خصوصاً مدارس دولتی منجر خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: جشنواره الگو‌های برتر تدریس را در دوره اول و دوم متوسط و مقطع فنی حرفه‌ای و کار و دانش و در سطح استانی و کشوری برگزار کردیم و هفته آینده مرحله پایانی این رویداد را برگزار خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه گفت: حدود ۲۳ درصد معلمان با بیش از ۲۷ هزار معلم نسبت به سال گذشته رشد داشتند. در دوره متوسطه نظری ۳۱ درصد معلمان با جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار معلم شرکت کردند و در مقطع کار و دانش سه هزار و ششصد معلم حضور داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت دروس سواد رسانه و آمادگی دفاعی گفت: حتی از بیرون از مدارس از نیرو‌هایی برای افزایش آگاهی پدافند غیرعامل در درس آمادگی دفاعی استفاده کردیم. بیش از ۵۸ هزار نفر از معلمان در مراحل مختلف شرکت کردند و در نهایت ۶۰۰ نفر در مرحله پایانی در استان قزوین به رقابت خواهند پرداخت.

کاظمی یک هدف از این جشنواره را نشان دادن این الگو‌ها برای همه معلمان در سراسر کشور دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد تا بعد از شناسایی و معرفی برگزیدگان به اشاعه دستاوردهایشان بپردازیم و انگیزه بیشتری را برای فعالیت آنان و توسعه توانمندی‌های آنان شاهد باشیم.

کاظمی شعار این جشنواره را «معلم توانمند و با کیفیت و نسل امیدبخش» عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که فرصتی فراهم شود تا حداکثر معلمان در این جشنواره‌ها و رویداد‌ها شرکت کنند. یکی از اهداف رتبه‌بندی معلمان هم بهبود کیفیت آموزش است.

وی با اشاره به تغییر ملاک‌ها و نحوه جذب معلمان در آزمون دبیری اخیر آموزش و پرورش گفت: در این آزمون کانون‌های ارزیابی متعددی طراحی کردیم. پیش از این برای هر یک از داوطلبان حداکثر نیم ساعت زمان برنامه‌ریزی می‌کردیم و در این زمان کوتاه داوطلبان را ارزیابی می‌کردیم، ولی در آزمون اخیر حداقل ۶ ساعت هر داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و در ارائه تحلیلی، بحث گروهی و آموزش جمعی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

معاون آموزش متوسطه گفت: در این آزمون ۳۲۵ هزار نفر شرکت کردند که ۴۲ هزار نفر به مرحله ارزیابی رسیدند و ۱۵ هزار و پنج نفر جذب شدند. حدود ۱۴ هزار نفر هم به ارزیابی تکمیل ظرفیت رسیدند.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش هنرستان‌های جوار صنعت هستیم؛ گفت: ۲۰ هنرستان جوار صنعت ایجاد شده و در تلاشیم این تعداد را بیشتر کنیم.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه در تلاش هستیم سهم رشته ریاضی را افزایش دهیم گفت: حدود دو درصد دانش آموزان رشته انسانی کاهش و رشته ریاضی افزایش یافت، ولی در کاهش متقاضیان رشته تجربی ناکام بودیم و یک دهم درصد تعداد دانش آموزان رشته تجربی افزایش یافته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....