تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 20:34
کد خبر : 163399

تعیین سن فرسودگی جدید برای وسایل نقلیه موتوری

تعیین سن فرسودگی جدید برای وسایل نقلیه موتوری

سردار حسینی گفت: سن فرسودگی جدید برای وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با توجه به همه استاندارد‌های جدید روز دنیا در مرحله بازبینی است. سردار سید تیمور حسینی درباره بازگشت سن فرسودگی و موضوع اسقاط خودرو‌های فروسوده در راستای رعایت قانون هوای پاک توضیح داد: در اواسط دهه ۹۰ با شکایت

سردار حسینی گفت: سن فرسودگی جدید برای وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با توجه به همه استاندارد‌های جدید روز دنیا در مرحله بازبینی است. سردار سید تیمور حسینی درباره بازگشت سن فرسودگی و موضوع اسقاط خودرو‌های فروسوده در راستای رعایت قانون هوای پاک توضیح داد: در اواسط دهه ۹۰ با شکایت شخصی و رأی دیوان عدالت اداری سن فرسودگی و قانون اسقاط برداشته شد.

وی این اتفاق را ضربه‌ای بزرگ برای جلوگیری از فعالیت خودرو‌های فرسوده و آلاینده و مانع الزام نوسازی وسایل نقلیه دانست و افزود: این رأی دیوان عدالت اداری سرانجام با پیگیری پلیس و همکاری دولت و مجموعه قضایی رفع شد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: در موضوع اصلاح ماده ۸ قانون هوای پاک، همه دستگاه‌ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر بوده است و اکنون منتظر بازگشت سن فرسودگی هستیم.

در ماده (۸) قانون هوای پاک آمده است: «همه اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلفند وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند و مسئولیت خود را از این جهت، نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه کنند.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ، سردار حسینی درباره وضعیت اصلاح قانون توضیح داد: اکنون در مرحله بازبینی سن فرسودگی، تعیین سن فرسودگی جدید و شرایط کنونی وسایل نقلیه کشور هستیم تا با اجرای قانون کمترین میزان آسیب به مردم وارد شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....