تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 20:50
کد خبر : 158457

تعمیر هواپیماهای خارجی توسط ایرلاین داخلی

تعمیر هواپیماهای خارجی توسط ایرلاین داخلی

  اقتصاددان : مدیرعامل هواپیمایی هما گفت: تعمیرات هواپیمای خارجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار انجام شده و تا به امروز ۳۵۰ دستگاه هواپیما اورهال سنگین شده است. شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خودبا بیان  اینکه توسعه و تامین ناوگان اولویت کاری بوده

  اقتصاددان : مدیرعامل هواپیمایی هما گفت: تعمیرات هواپیمای خارجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار انجام شده و تا به امروز ۳۵۰ دستگاه هواپیما اورهال سنگین شده است. شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خودبا بیان  اینکه توسعه و تامین ناوگان اولویت کاری بوده است،   گفت: خروجی عملکرد به کاهش تاخیر، کاهش ابطال پرواز‌ها و افزایش رضایت مردم شده است.

او با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۱۵۰۰ فقره وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به کارکنان پرداخت شده است، اضافه کرد: یکی از موضوعات جدی در ایران ایر، جوان گرایی بوده که حتما این مقوله را همچنان پیگیری خواهیم کرد.

فرزادی پور در ادامه با اشاره به اینکه تا یکماه آینده اورژانس هوایی توسط  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می‌شود، گفت: امروز عمدتا این کار توسط پرواز‌های چارتر انجام می‌شود که به عنوان مثال انتقال یک بیمار از زاهدان به تهران ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای انتقال یک بیمار ۶ صندلی در هواپیما باز می‌شود، افزود: باید در رابطه با انقال بیماران اورژانسی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

فرزادی پور با اشاره به اینکه حدود یکسال ۳۵ تا ۴۰ درصد تاخیرات ایران ایر مربوط به تجهیزات فرودگاهی بود، اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی ۹ دستگاه ارکاندیشن را با هزینه ۹۰ میلیارد تومان خریداری کردیم.

او گفت: اورهال ۳۵۰ دستگاه زمین گیر شده را انجام داده ایم. به همین دلیل در زمان حاضر ۵ تا ۶ درصد از تاخیرات پروازی مربوط به تجهیزات است.

وی  با اشاره به اینکه معاونت خدمات فرودگاهی به ۱۱ شرکت خارجی و ۱۰ شرکت داخلی سرویس دهی می‌کند، افزود: امروز کمترین چالش را با مسافران به واسطه اصلاح پاسخگویی در فرودگاه‌ها داریم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته ۲۵ موتور هواپیما تعویض شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود امسال ۵ فروند هواپیمای ATR وارد چرخه شود که به دلیل مشکل پیش آمده برای تامین قطعه احتمالا با تاخیر دو ماهه این هدف‌گذاری محقق خواهد شد.

فرزادی پور با اشاره به اینکه  تعمیر موتور و هواپیما‌های خارجی توسط  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  انجام می‌شود گفت: در سال گذشته  ۷۵۳ هزار و ۷۴۶ نفر جابه جا شده است  و این رقم حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او گفت: در ۹ ماه امسال ۲۴۳ هزار و ۳۸۶ نفر مسافر خارجی جابجا شده که نسبت به کل سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از جابجایی ۸۷۵۳۰ نفر در حج تمتع جابجا شده که نسبت به سال گذشته حدود دو برابر رشد داشته است، افزود: در اربعین امسال نیز ۴۹۳۴۹ نفر جابجایی مسافر داشته‌ایم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....