تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 11:40
کد خبر : 28310

تصمیم گیری ارزی مجلس برای کالاهای اساسی

تصمیم گیری ارزی مجلس برای کالاهای اساسی

 ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم، باز مردم کالاها را گران می‌خرند! پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است مجلس در زمینه اختصاص منابع ارزی دولت به کالای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد. محمدرضا پورابراهیمی  نوشت: ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارز دولتی در بودجه ۱۴۰۰ به چه کالاهایی

 ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم، باز مردم کالاها را گران می‌خرند!

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است مجلس در زمینه اختصاص منابع ارزی دولت به کالای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.

محمدرضا پورابراهیمی  نوشت: ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارز دولتی در بودجه ۱۴۰۰ به چه کالاهایی اختصاص خواهد یافته است، گفت؟ دولت ۶۰ الی ۷۰ درصد از منابع ارزی خود در بودجه را به ارز ترجیحی اختصاص داده است.

در اقتصاددان به نقل از بازار ،  پورابراهیمی تاکید کرد: روش دولت این است که کالاهای اساسی مجدداً بر اساس نرخ ارز ترجیحی خریداری شود به مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی که در گذشته وجود داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اینکه رویکرد دولت در زمینه تخصیص ارز مورد موافقت مجلس قرار گیرد، یعنی همچون گذشته تخصیص ارز صورت گیرد و در عین حال مردم کالاها را گران بخرند، دور از ذهن است.

پورابراهیمی بیان داشت: قرار است مجلس در زمینه اختصاص منابع ارزی دولت به کالای اساسی در بودجه سال ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما با روش تخصیص ارز مخالف هستیم اما با اینکه ارز ترجیحی به کالاهای اساسی، دارو ، مواد غذایی و نهاده‌های دامی اختصاص یابد موافقیم. با این حال مجلس درباره روش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی در بودجه نگاه متفاوتی نسبت به دولت دارد که باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....