تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 19:49
کد خبر : 77221

تذکر رئیس قوه قضاییه به بانک مرکزی پیرامون تعیین تکلیف بازار رمزارزها

تذکر رئیس قوه قضاییه به بانک مرکزی پیرامون تعیین تکلیف بازار رمزارزها

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، دیروز (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد. اقتصاددان: این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است. در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، دیروز (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

اقتصاددان: این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

انتشار عکسی که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی در رسانه‌ها شود، ممنوع است
سخنگوی دستگاه قضا درباره این موضوع که آیا دیدگاه مشخصی در خصوص انتشار فیلم‌هایی که صحنه های مختلف حوادث که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود وجود دارد یا خیر؟ گفت: انتشار فیلم و یا عکس که منجر به جریحه دار شدن احساسات عمومی و موجب ناراحتی مردم می شود در مطبوعات و رسانه ها ممنوع است. لازم است از آن پیشگیری به عمل آید. هیات نظارت بر مطبوعات اقدام به موقعی انجام داد. اگر پیشگیری صورت گیرد و به موقع تذکر داده شود نیازی به تشکیل پرونده نخواهد بود.

شفاف سازی خداییان درباره اقدامات دلال‌ها برای جلوگیری از بازگشت ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با اظهارات رئیس قوه قضاییه در مورد دلال‌ها و اقدامات آنها در جلوگیری از ورود ایرانیان خارج از کشور گفت: فرمایشات اخیر رئیس قوه قضاییه به دنبال تاکیدات قبلی بود. برخی از افراد هستند که ایرانیان خارج از کشور را از بازگشت به داخل کشور می‌ترسانند و اموال آنها را به نام خود ثبت می‌کنند. رئیس قوه قضاییه تاکید کردند که فریب این دلال‌ها را نخورند. چنین افرادی وجود دارند که وکالتنامه‌هایی را گرفته تا پیگیر اموال افراد خارج از کشور باشند و اموال آنها را بالا کشیده‌اند.

پاسخ خداییان به سوالی درباره پرونده شرکت کروز و تبلیغ آن از رسانه ملی

خداییان درباره موضوع پرونده شرکت کروز و تبلیغ این شرکت از رسانه ملی گفت: برخی از برنامه‌هایی که در صداوسیما و یا در فضای مجازی تهیه می‌شود مشارکتی است که با هزینه آن شرکت‌ها تهیه می‌شود. دستگاه قضا کار خود را ادامه می‌دهد و اقدامات لازم را خواهد داشت.

پرونده کلاهبرداری شزکت «فرداد آمیتیس» به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه پیرامون آخرین وضعیت پرونده مالباختگان کلاهبرداری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرداد آمیتیس گفت: در فضای مجازی افراد زیادی فریب خورده و حدود ۹۵۰۰ نفر اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کردند. حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آنها اخذ شد. مسئول این شرکت دستگیر شد. هم اکنون با شکایت ۲۵۸ مالباخته در دادگاه کیفری ۲ تهران این شخص و ۴ نفر دیگر از همدستانش به حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شدند. پرونده در مرحله بدوی است.

عناوین اتهامی مهرشاد سهیلی

خداییان پیرامون بازداشت مهرشاد سهیلی و عناوین اتهامی وی گفت: اقدامات متعددی متوجه این شخص است هم اکنون با صدور قرار تامین به دلیل عجز از تامین وثیقه در بازداشت به سر می‌برد. چند نفر به عنوان مظنون و مطلع دعوت شدند ولی کسی به غیر از این شخص بازداشت نیست.

تذکر رئیس قوه قضاییه به بانک مرکزی پیرامون تعیین تکلیف بازار رمزارزها

خداییان گفت: در کشور ما بازار رمزارز بسیار خطرناک است و شفاف نیست. مشاهده شده افرادی متضرر می‌شوند. برخی اقدام به کلاهبرداری کرده و پول‌های مردم را به جیب می‌زنند. چند پرونده در ارتباط با پدیده رمزارزها داریم. ریاست قوه قضاییه از باب پیشگیری تذکر دادند که بانک مرکزی این موضوع را تعیین تکلیف کنند؛ آیا لازم است ساماندهی شود یا بایستی ممنوع شود.

آخرین وضعیت برگزاری دادگاه‌های دو تروریست «حبیب فرج الله چعب» و «شارمهد»

ذبیح الله خداییان در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برگزاری دادگاه‌های دو تروریست «حبیب فرج الله چعب» و «شارمهد» گفت: «جمشید شارمهد» به اتهام افساد فی الارض و … تبعه کشورهای غربی(آلمان) است و تحت حمایت کشورهایی است که دم از حقوق بشر می‌زنند. سرکرده گروهک «حرکه النضال» به اتهام افساد فی الارض و هدایت این گروهک اقدام به فعالیت‌های تروریستی کرده است. در اثر فعالیت این گروهک ۲۷۴ هموطن ما به شهادت رسیده یا آسیب دیده‌اند که این شخص هم تبعه کشور سوئد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....