تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 22:02
کد خبر : 124684

تخلف در شهرداری چگونه کشف شد؟

تخلف در شهرداری چگونه کشف شد؟

در روزهای گذشته خبرهایی از دستگیری چند نفر به اتهامات مالی در دفتر شهردار تهران منتشر شد. با وجود اینکه در خبرها اطلاعاتی از اسامی، مسئولیت و همینطور جزئیات اتهام‌ها نبود، اما باعث واکنش‌هایی در شورای شهر و همین‌طور در رسانه‌ها و روزنامه‌ها شد؛ تا جایی که برخی از آن برای حمله به شهرداری تهران

در روزهای گذشته خبرهایی از دستگیری چند نفر به اتهامات مالی در دفتر شهردار تهران منتشر شد. با وجود اینکه در خبرها اطلاعاتی از اسامی، مسئولیت و همینطور جزئیات اتهام‌ها نبود، اما باعث واکنش‌هایی در شورای شهر و همین‌طور در رسانه‌ها و روزنامه‌ها شد؛ تا جایی که برخی از آن برای حمله به شهرداری تهران استفاده کردند. سخنگوی شهرداری تهران در مقابل گفت: «چندی قبل تخلفات مالی چند تن از کارکنان شهرداری تهران با هوشیاری قابل تقدیر همکاران (نظارتی شهرداری تهران) سازمان حراست شهرداری رصد و کشف شد و پس از جمع‌بندی نهایی و تکمیل گزارش، پرونده آن با دستور ویژه و تأکید شهردار تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی برای برخورد لازم ارجاع شد.»

  اقتصاددان :   عبدالمطهر محمدخانی تأکید کرد که حداکثر هماهنگی و همراهی از سوی شهرداری تهران با دستگاه محترم قضایی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و ما دست همه نهادها در مبارزه با فساد را به گرمی می‌فشاریم. همچنین درخصوص مبارزه با فساد با هیچ شخصی تعارف نداریم و در این مسیر فرقی بین فساد انجام شده بین یک فرد یا یک مجموعه هم وجود ندارد. او ادامه داد: «هدف‌گذاری‌مان در این دوره، کاهش این موارد و پیگیری جدی مبارزه با فساد است و به همین منظور این مبارزه را از خودمان شروع کردیم. مبارزه با فساد اما محدود به این موارد جزئی نخواهد شد و مبارزه با دانه‌درشت‌ها را در دستور کار داریم. اولویت اول ما بازگشت اموال و امکانات شهر به نفع مردم و بیت‌المال است. به‌عنوان نمونه ارزش یکی از این پرونده‌های فسادی که در این مدت کشف شده، به اندازه نیمی از بودجه یک سال شهرداری تهران است.»

در همین حال در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود و هیچ دستگاه و نهادی نباید استثناء شود، درباره دستگیری یکی از کارکنان شهرداری تهران به دلیل اتهامات مالی، خواستار توضیحات شفاف و رمزگشایی در این مورد شد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز در این‌باره گفت: «مردم به ما دل بسته‌اند و نباید امیدشان را از بین ببریم. اعضای شورا نباید به‌گونه‌ای صحبت و رفتار کنند که موجب بی‌اعتباری شهردار شود. ما در شورای شهر تهران نماینده ۱۰میلیون شهروند تهرانی هستیم که همه صحبت‌ها و رفتارهای ما در زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. از این رو مسئولیت سنگینی را برعهده داریم؛ هرچند از این دوره ۲سال باقی مانده است و اتمام می‌یابد، اما آثار رفتار ما همچنان در شهر باقی مانده و ما باید نسبت به آنها پاسخگو باشیم.»

پرویز سروری به تفاوت میان جبهه انقلاب و ضدانقلاب اشاره و عنوان کرد: «یکی از تفاوت‌های اصلی، موضوع ولایت‌پذیری است؛ رهبری در دیدار با اعضای شورا توصیه‌ای را مبنی بر حمایت از شهرداری که به وی رأی داده بودند، بیان داشتند و این موضوع می‌تواند همراه با انتقاد از عملکرد نهاد اجرایی باشد. دومین شاخصه جبهه انقلاب، انقلابی عمل‌کردن و گذشتن از خود در جبهه انقلاب است. اگر اعضای شورای شهر تهران بخواهد روی زخم‌ها تمرکز کنند و شهر را به حاشیه ببرند، آیا واقعا با این دو شاخصه انطباق دارد؟ یا اینکه با قرارگیری در اخبار رسانه‌های معاند در جریان آنها قرار می‌گیریم.» او در ادامه گفت که اعضای شورا نباید در آتش اختلاف بدمند. اینکه برخی می‌گویند می‌خواهند موضوعات پشت پرده را بیان کنند و به بیان شفاف موضوعات نمی‌پردازند، گناه کبیره‌ای است که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. ما امروز نماینده مردم هستیم و مردم به ما دل بسته‌اند و ما باید در این شورای یکپارچه، برای ایجاد بالندگی در شهر، از شهردار حمایت کنیم. سروری در پایان تأکید کرد: «در این بازی تمام مهره‌ها کشته می‌شوند جز شاه که با مات‌شدن بی‌اعتبار می‌شود؛ حال شهردار بی‌اعتبار، آیا می‌تواند منشأ خدمات ارزشمند در شهر باشد؟»

حرکت در مسیر خدمت به مردم

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به خبر دستگیری برخی افراد با موضوع تخلفات مالی در شهرداری تهران، گفت: «یکپارچه‌بودن با حرف‌زدن متفاوت است؛ یکپارچه‌بودن یعنی همه در مسیر خدمت به مردم باشیم و دغدغه ما خدمت به خلق باشد؛ آن هم برای خدا و نه فقط برای مردم. اگر هم اختلاف نظری باشد که باید هم باشد، باید آن را حل کنیم. تأکید رهبر انقلاب نیز تفاهم و یکپارچگی در خدمت بود. ما هم اگر صرفا بگوییم که شورای انقلابی هستیم و انقلابی عمل نکنیم، نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ انقلابی‌بودن را مردم باید ببینند و احساس کنند.» مهدی چمران ادامه داد: «همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ناامیدی چیزی است که دشمن می‌خواهد ایجاد کند و امیدی که ما باید ایجاد کنیم، امید به قول و عمل بسیار ارزشمند است.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....