تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:29
کد خبر : 137147

تخریب طبیعت پارک جنگلی کوهسار را متوقف کنید

تخریب طبیعت پارک جنگلی کوهسار را متوقف کنید

به گزارش اقتصاددان به نقل از گروه طرفداران محیط زیست درود کوهستان   ، امروز حین بازگشت از کوهنوردی آخر هفته در پارک جنگلی کوهسار متوجه شدیم که یک بیل مکانیکی در حال تخریب طبیعت و کوه با ادعای تعریض مسیر جاده مارپیچ زیبای پارک میباشد. ظاهرا و علی القاعده کارفرمای پروژه شهرداری تهران است. دوستداران

به گزارش اقتصاددان به نقل از گروه طرفداران محیط زیست درود کوهستان   ، امروز حین بازگشت از کوهنوردی آخر هفته در پارک جنگلی کوهسار متوجه شدیم که یک بیل مکانیکی در حال تخریب طبیعت و کوه با ادعای تعریض مسیر جاده مارپیچ زیبای پارک میباشد. ظاهرا و علی القاعده کارفرمای پروژه شهرداری تهران است. دوستداران طبیعت و کوهنوردان از این موضوع بسیار متاثر شده و مصرانه درپی این شدند که موجبات توقف این عمل زیانبار به زودی فراهم گردد. متاسفانه بعد از وضع ید نیروی انتظامی بر دره وسیع شمالی پارک جنگلی ( یکی از مجاری تنفسی منطقه شهران و مسیر عبور سیلاب ) و استقرار کانکس نگهبانی در آنجا که همواره مورد اعتراض مردم و اهالی و طبیعت دوستان بوده و هست و صد البته با همت و اعتراض موثر آنها چنین چیزی جامه عمل نخواهد پوشید که دیگر بار شاهد ورود زخمهای عمیق بر پیکر طبیعت زیبای پارک کوهسار هستیم. اگر ادعا میشود که این کار برای رفع خطر تصادف و تسهیل عبور و مرور است باید یادآور شد که راه آن افتادن برجان طبیعت و تخریب آن نیست بلکه با روش بسیار ساده تر از طریق تعبیه سرعت گیر روی نقاط مد نظر جاده ( پیچ ها) و یا حتی نصب دوربین های کنترل سرعت و … هدف مذکور اجابت میشود.
به نظر میرسد بسیار عاجلانه دوستان و علاقمندان مراتب را به شهرداری و نهادهای مربوطه ابلاغ نمایند و سریعا مانع تداوم اقدام غیر عقلایی و جبران ناپذیر تخریب طبیعت بشوند.
جامعه ای که مطالبه گری در آن متروک شود، جامعه مرده ای خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....