تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 12:13
کد خبر : 50430

تحلیل‌‌گران منتقد نئولیبرالیسم کجایند؟

تحلیل‌‌گران منتقد نئولیبرالیسم کجایند؟

  بیش از یک دهه است چپ‌های تقلبی و اساتید عافیت‌طلب، با چسبیدن به اسم رمز «نئولیبرالیسم» هر بدبختی و مشکلی در کشور را نتیجه سیطره و تسلط نئولیبرالیسم در ایران می‌دانند. طبق ادعای این دسته از تحلیلگران؛ از بیکاری و تورم و فساد سیستماتیک تا گرانی قبر و افزایش جراحی بینی و اُبژه شدن

 

بیش از یک دهه است چپ‌های تقلبی و اساتید عافیت‌طلب، با چسبیدن به اسم رمز «نئولیبرالیسم» هر بدبختی و مشکلی در کشور را نتیجه سیطره و تسلط نئولیبرالیسم در ایران می‌دانند.
طبق ادعای این دسته از تحلیلگران؛ از بیکاری و تورم و فساد سیستماتیک تا گرانی قبر و افزایش جراحی بینی و اُبژه شدن بدن زنان و خلاصه همه بدبختی‌های ما به دلیل حاکم شدن رویکرد نئولیبرالیستی و سیاستهای بانک جهانی و صندوق بین الملی پول است.

این تحلیلگران پر مدعا که اکثرا در دانشگاه‌ها جاخوش کرده‌اند خوب می‌دانند که استخدام و تداوم تدریسشان به این وابسته است که آدرس غلط به جامعه بدهند. از آنجا که تحلیل‌های فانتزی و آبکی آن‌ها تنها برای فریب دانشجویان است، همیشه در مورد موضوعات اساسی جامعه و در بزنگاه‌های مهم تاریخ سکوت پیشه کرده‌اند.

خیلی خیلی مشتاقم تحلیل این دسته از اندیشمندان چپ‌نما را (که همه مشکلات را نتیجه اعمال سیاست‌های خانمان‌سوز نئولیبرالیستی می‌دانند) در مورد وضعیت موجود هم بدانم؟

ای اندیشمندانی که همه‌ی پدیده‌ها را نتیجه‌ی سیطره نئولیبرالیسم در ایران و جهان می‌دانید، لطف کنید و در مورد وضعیت ایجاد شده در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هم تحلیل‌های مشعشع و افاضات درخشان خود را ارائه کنید؟

لطفا به ما نشان دهید، چه‌طور نئولیبرالیست‌ها، پازل انتخابات روبه‌رو را هم برای ما چیده‌اند؟ نقش بانک‌داران، سهام‌داران، کارگزاران مالی و کارفرمایان را در صحنه‌ی انتخابات ریاست جمهوری از تایید نامزدها تا ایجاد یا عدم ایجاد انگیزه در رای دهندگان و در نهایت بیرون کشیدن رئیس جمهور مورد نظرشان از صندوق‌های رای به ما نشان دهید؟

اگر در مورد انتخابات پیش رو و عواملی که وضعیت موجود را ایجاد کرده، حرفی برای گفتن ندارید، لطفا صادق باشید و بگویید چسبیدن به «نقد نئولیبرالیسم» تنها برای فرار از واقعیات بوده است.

اگر این انتظار زیاد است دست‌کم بعد از این سکوت کنید و مدام با دشمن خودساخته‌ی خیالی یعنی نئولیبرالیسم دست و پنجه نرم نکنید.

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....