تحلیلهای مشاوران انتخاباتی ، درست یا غلط؟
حمید رضا مرادی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : ارائه بستهای مبهم از علاقهمندیها توسط اطرافیان چگونه کاندیداها را به تحلیل اشتباه از یک واقعیت میدانی میاندازد . درماههای منتهی به سالی که قرار است بزرگترین اتفاق سیاسی سال یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه آن برگزار شود قطعاً ازانتخابات
حمید رضا مرادی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : ارائه بستهای مبهم از علاقهمندیها توسط اطرافیان چگونه کاندیداها را به تحلیل اشتباه از یک واقعیت میدانی میاندازد . درماههای منتهی به سالی که قرار است بزرگترین اتفاق سیاسی سال یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه آن برگزار شود قطعاً ازانتخابات و روشهای جذب آرا و مشارکت حداکثری بیشتر خواهیم خواند و خواهیم نوشت اما در این یادداشت کوتاه به یک موضوع مهم و حیاتی در موفقیت یا عدم موفقیت کاندیداها خواهیم پرداخت که آن هم تحلیل یا شبه تحلیلهایی است که اطرافیان یا مشاوران یک کاندیدها براساس حب و علاقهمندی خود یا بغض و مخالفت با کاندیدای رقیب نه بر اساس واقعیت موجود میدانی برای تشویق و ترغیب یا به خیال خود برای روحیه دادن و شارژ کاندیدای خود برای ادامه رقابت به وی داده و میدهند که در علوم سیاسی ضعیفترین و سستترین نوع تحلیل به حساب میآید.
در این نوع تحلیل که البته اگر بتوان نام تحلیل بر آن نهاد اطرافیان کاندیدا یا مشاورانایشان بجای واقعیات میدانی موجود مثل لابیهای موجود قوم گرایی وابسطه بودن تشکیلاتسازی پول پاشی نقش مدیران استانی و شهرستانی و بخشی شوراهای اسلامی و دهیاران و شارژ مالی پیمانکاران و… بستهای مبهم از سر علاقهمندی و آنچه آرزو و خوشایند خودشان است را به جای واقعیتهای موجود بعنوان داده به کاندیدا و اتاق فکرایشان تزریق میکنند که پر واضح است از داده اشتباه چه خروجی گرفته میشود قطعاً خروجی اشتباه دلیل عمده به نتیجه نرسیدن اکثر پروژههای انتخاباتی چهار ساله یا هشت ساله برخی کاندیداها چنین است زیرا آنچه یک پروژه را موفق میکند طرح مطالعاتی قوی از زمین و زمان بازی است که در آن سه رکن اصلی یعنی زمین بازی بازیکن و بازیگردان باید هر یک نقش خود را بخوبی ایفا کنند پروژه مطالعاتی و طرحی که در آن واقعیات میدانی سلایق علایق نیازمندیها سرمایههای معنوی و مادی پتانسیلها جامعه هدف با نسخههای متعدد نه یکسان جدا جدا برای هر منطقهای منطبق با آمایش سرزمینی مردمان آن منطقه تهیه و راهکار علمی و عملی برای برون رفت از مشکلات آن تهیه و اجرا شود که در آن همه مؤلفهها رعایت شده باشد نه با تحلیلهای سست و غیر واقعی از زمین بازی هرمزگان گرفتار در معیشت و مسکن و اشتغال با سرمایههای انسانی و مادی بیکران که هر کدام به تنهایی مخارج یک کشور را تأمین میکند نه تنها نیازمند مؤلفههای زیادی است تا یک کاندیدا را از صندوق رای بیرون بیاورد بلکه چه بسیار سرمایههای انتخاباتی کلانی که با دادههای اشتباه اطرافیان و مشاوران نابلد تنها سوخت میشود و بعلت عدم اطلاع دقیق و واقعی از میدان بازی با شکست مواجه میشود و فقط چند ماهی همین مشاوران و اطرافیان نابلد را سرگرم کرده و وقت و انرژی و منابع مالی برخی کاندیداها را هدر میدهد نمیتواند دست آورد دیگری داشته باشد.
در خصوص آفتها چالشها مشکلات و دلایل شکست پروژههای سیاسی و انتخاباتی بیشتر خواهیم نوشت.
مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.
ع
برچسب ها :انتخابات ، تحلیل ، حمید رضا مرادی ، مشاوران انتخاباتی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰