تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 - 21:12
کد خبر : 65083

تحریم های جدید آمریکا در آستانه شروع مذاکرات

تحریم های جدید آمریکا در آستانه شروع مذاکرات

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است. شرکت “کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود” و شرکت

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است.

شرکت “کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود” و شرکت “اوج پرداز ما دو نفر” دو نهادی هستند که به فهرست تحریم های آمریکا افزوده شده اند.

معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی ها و لفاظی های آمریکا علیه ایران بدلیل نفوذ منطقه ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهادها به دلیل حمایت از برنامه های هواپیماهای بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا تحریم شده اند.

اعمال تحریم های جدید از سوی وزارت خزانه داری دولت دموکرات جو بایدن در حالی است که روز چهارشنبه ایران به رغم فضاسازی ها، زمان از سرگیری مذاکرات با اعضای ۱+۴ را اعلام کرد.

این تحریم ها در حالی اعمال می شود که دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از برجام است، نه تنها به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و فقط شعار باز بودن مسیر دیپلماسی با ایران را می دهد، بلکه همان سیاست های شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می دهد.

مقامات دولت بایدن بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند اما در عمل از همان سیاست ها پیروی می کنند چرا که تحریم در سیاست آمریکا همواره بعنوان ابزاری برای به پیش بردن اهداف یکجانبه گرایانه آن بوده است.

در واقع، آمریکا از قوانین داخلی خود از جمله قوانین مقابله با تروریسم و فساد، برای گسترش سلطه و نفوذ خود در جهان استفاده می کند و آنها را علیه هر کشور، حزب، جریان و یا هر فردی که از سیاست های آنها پیروی نکند و موافق طرح ها و سیاست های آنها نباشد، بکار می گیرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا،  علی باقری کنی” معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه پس از دیدار با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل اعلام کرد: گفت وگویی جدی و سازنده در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم و توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر (نهم آذر) مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف های مقابل خواسته غیرقابل چشم پوشی جمهوری اسلامی ایران است.

مذاکره کننده هسته ای ایران در این دیدار با تاکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم ها و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته های ایران در این‌خصوص‌را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف های مقابل را خواسته غیرقابل چشم پوشی ایران دانست.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....