تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 20:28
کد خبر : 160404

یکی نالد ز درد بی نوایی، یکی گوید آقا زردک می خواهی

تامین اجتماعی و فوتبال تماشا کردن بازنشسته ها

تامین اجتماعی و فوتبال تماشا کردن بازنشسته ها

رئوف پیشدار استاد دانشگاه و روزنامه نگار  و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : اصلا تردید به خود راه ندهید، و گمان نکنید که در این وانفسای اقتصادی کشور، طبقه ای با شرایط بدتر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشند. افرادی که عمری بخشی از درآمد

رئوف پیشدار استاد دانشگاه و روزنامه نگار  و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : اصلا تردید به خود راه ندهید، و گمان نکنید که در این وانفسای اقتصادی کشور، طبقه ای با شرایط بدتر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشند.
افرادی که عمری بخشی از درآمد خود را به این سازمان بیمه گر براساس قرار داد قانونی و شرعی دادند تا این سازمان با آن فعالیت اقتصادی کند و در پیری « مطابق با تورم» دست آن‌ها را بگیرد.
سازمان تامین اجتماعی برای هر دولتی که در طول این چهار دهه روی کار آمده، حکم صندوقی را داشته که به خود اجازه داده به آن دست ببرد، در واقع به جیب بیمه شدگان دست درازی کند، و به علاوه بدون ایفای تعهدات و صرفا از برای تبلیغ خود، هر گروهی را که ارزش تبلیغی داشته، بدون آورده ای تحت پوشش‌ سازمان تامین اجتماعی بگیرد و با جیب بیمه شده ها، پُوز خود را بدهد که شاخ غول را شکسته!
سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در مسیر دانشگاه من قرار دارد و من هر روز جماعتی از بازنشستگان و بیمه شدگان را می بینم که برای اعتراض به بی تفاوتی این سازمان در انجام تکالیف قانونی خود، اجتماع می کنند و این اجتماع برای مدیران سازمان تامین اجتماعی امری عادی شده است و پیش خود گمان می کنند « بگذار خسته شوند، می روند، مثل بقیه سال‌ها!» بی توجه به آسیبی که نظام و ساختارهای حاکمیتی از این بی تفاوتی می بینند که نظام اداری کشور، جزئی از آن است.
بارها دیده ام و شهادت می دهم بی آن‌که نیاز باشد و موردی پیش آمده باشد، نیروهای انتظامی و امنیتی اجتماع بازنشستگان را برهم زده و اقدام به دستگیری کرده اند، حال که قانون اساسی این اجتماعات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته و مامورین موظف به تامین امنیت معترضان اند.
این مساله را در عین باور به بی تفاوتی مسئولین امر، از این حیث مطرح کردم که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته است: « در صورتی که افتخار سهام داری پرسپولیس را داشته باشیم با قدرت حاضر می شویم.»
صولت مرتضوی همچنین گفته است : « در صورت واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، صندوق های ما تمام قد و با قدرت حاضر خواهند شد.»
او در اظهارت خود که بیشتر جنبه طنز دارد، به علاوه گفته است : « واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی افتخار بزرگی است.و بازنشستگان که اوقات فراغت فراوان دارند ترتیبی اتخاذ می‌کنیم که اوقات فراغت آنها را پر کنیم و فوتبال تماشا کنند.» بازتاب
اینجاست که می گویند حاجی زردک می خواهی! آقای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به جای آن که به فکر سامان دادن به وضعیت معیشت بازنشستگان باشد و حداقل یک بار سرش را از پنجره دفترش بیرون بیاورد و ببیند بازنشستگان در اجتماعات خود چه می گویند، در فکر فوتبال تماشا کردن بازنشستگان است. آخ! که این مملکت هرگز روی خوشبختی را با این مدیران « آنتوانت» صفت نخواهد داد. ملکه ای که معترضان به حکومت دیکتاتور مآبانه خود را که از نبود نان شکایت داشتند، به خوردن بیسکویت ارجاع می داد.
در تعجبم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چرا از سرانجام دوبار طرح تحقیق و تفحص از هلدینگ شستا، امپراتوری اقتصادی این سازمان چیزی نمی گوید که مدیرعامل پیشین آن، شستا را به صراحت تمام متهم کرد که در برخی شرکت‌های آن، مفسده های اقتصادی رخ داده است و فیلم آن روی اینترنت همین الان هم در دسترس است.
آقای مدیرعامل! بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان سهامداران و مالکان این سازمان از شما که باید حقوق شان را نمایندگی و پاسداری کنید، می خواهند گزارش مالی این سازمان و شرکت‌های وابسته را منتشر کنید تا سهامداران بدانند با دارایی های آن‌ها چه کرده اید! این حقی قانونی است، و شما به عنوان نماینده سهامداران موظف و موکلف به عمل به آن هستید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....