تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 9:58
کد خبر : 84466

مرزهای تحریم ها، قاچاق و فساد اقتصادی جهان

مرزهای تحریم ها، قاچاق و فساد اقتصادی جهان

از آنجایی که تحریم‌ها و فساد اقتصادی همچنان در سرتاسر جهان تأثیر می‌گذارند، نگاهی به تأثیر آن‌ها بر اهداف مورد نظر خود می‌اندازیم : ۱.خلاصه ای از تحریم های روسیه تا به امروز: طی ماه گذشته تحریم های متعددی علیه روسیه در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین وضع شده است. فهرستی از تمام تحریم های اعمال

از آنجایی که تحریم‌ها و فساد اقتصادی همچنان در سرتاسر جهان تأثیر می‌گذارند، نگاهی به تأثیر آن‌ها بر اهداف مورد نظر خود می‌اندازیم :
۱.خلاصه ای از تحریم های روسیه تا به امروز:

طی ماه گذشته تحریم های متعددی علیه روسیه در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین وضع شده است. فهرستی از تمام تحریم های اعمال شده تا به امروز همراه با واکنش روسیه را دنبال می کند

جرسی دارایی های روسیه به ارزش ۲۵۹ میلیون پوند را مسدود کرد

این هفته، دولت جرسی اعلام کرد که از زمان اعمال تحریم ها بیش از ۸۰۰ دارایی به ارزش ۲۵۹ میلیون پوند مسدود شده است.

۲.دولت بریتانیا یک کتاب سفید در مورد شفافیت شرکتی و ثبت اصلاحات منتشر کرد که در آن برنامه هایی برای مقابله با جرایم اقتصادی جهانی و بهبود شفافیت شرکت ها ارائه می شود. اصلاحات نقش خانه شرکت ها را گسترش می دهد تا آن را از یک گیرنده منفعل اطلاعات به یک دروازه بان فعال تر در ایجاد شرکت ها و نگهبان داده های قابل اعتمادتر تبدیل کند.

۳. چگونه تحریم های دیجیتال به میدان نبرد ژئوپلیتیک جدید تبدیل شده است؟
تحریم های دیجیتال نقش مهمی را در درگیری های بین المللی ایفا می کنند. با توجه به اینکه فناوری کسب و کار حیاتی می تواند از راه دور خاموش شود، چه تأثیری بر روسیه و آینده بازارهای جهانی خواهد داشت؟

۴. نیمی از ۲۰ میلیاردر ثروتمند روسیه تحریم نشده اند:

اخبار مملو از داستان هایی در مورد الیگارش های روسی است که به دلیل حمله به اوکراین تحریم شده اند. اما چرا یک گروه از میلیاردرهای قدرتمند آزاد گذاشته شده اند تا در بازارهای کلیدی جهانی بدون هیچ محدودیت قانونی فعالیت کنند؟

۵. ترکیه می گوید از الیگارش های تحریم شده روسیه به عنوان گردشگر و سرمایه گذار استقبال می شود.

به گفته وزیر امور خارجه این کشور ، الیگارش های تحریم شده روسیه در ترکیه به عنوان گردشگر و سرمایه گذار مورد استقبال قرار می گیرند تا زمانی که قایق های تفریحی آنها خارج از آب های سرزمینی کشورهای تحریم کننده باقی بماند. با این حال، دولت های غربی می توانند با اعمال تحریم های ثانویه به آنکارا فشار بیاورند تا از تبدیل شدن ترکیه به پناهگاه امن الیگارشی ها جلوگیری کنند.

۶.نوکیا از روسیه خارج شد اما یک سیستم نظارتی گسترده را پشت سر گذاشت

هنگامی که شرکت فنلاندی تهاجم را محکوم کرد و از روسیه خارج شد، از ذکر آنچه که پشت سر گذاشته بود کوتاهی کرد. یعنی تجهیزات و نرم افزاری که به یک سیستم نظارتی گسترده کمک می کند که برای ردیابی حامیان مخالفان روسیه استفاده می شود.

۷ .قانونگذاران آمریکایی در حال تحقیق در مورد اعتبار سوئیس در مورد پایبندی به تحریم های روسیه هستند

قانونگذاران ایالات متحده از بانک رسوایی زده درخواست کرده اند که تمام اسناد مربوط به تامین مالی قایق های تفریحی و جت های خصوصی متعلق به افراد بالقوه تحریم را تحویل دهد. این تحقیقات پس از آن انجام شد که FT گزارش داد که از صندوق های تامینی و سایر سرمایه گذاران خواسته است اسناد مربوط به قایق های تفریحی و جت های خصوصی ثروتمندترین مشتریان خود را از بین ببرند.

۸.بریتانیا برای اولین بار یک سوپرقایق روسی را در آب های بریتانیا توقیف کرد:

افسران آژانس ملی جرایم بریتانیا یک قایق تفریحی ۳۸ میلیون پوندی متعلق به یک تاجر روسی ناشناس را بازداشت کردند. NCA گفت، کشتی، Phi، در یک شرکت سنت کیتس و نویس ثبت شده است و پرچم های مالت را حمل می کند تا منشا آن را پنهان کند. این اولین توقیف یک قایق تفریحی در آب های بریتانیا است.

۹.توجه به قاچاق و برده داری مدرن:
چگونه تهاجم اوکراین به قاچاق انسان دامن می زند؟

ده ها سال است که حلقه های قاچاق انسان به شدت در اوکراین و کشورهای همسایه آن درگیر بوده اند. این تهاجم اکنون بیش از سه و نیم میلیون نفر را مجبور به عبور از مرز کرده است. اغلب بدون جایی برای رفتن، اعتماد خود را به دست غریبه ها می سپردند که گاهی عواقب وحشتناکی در پی دارد.
دورتر، حدود ۷۲۰۰۰ پناهجوی اوکراینی به ایتالیا رسیده اند. از این تعداد، بیش از ۳۱۰۰۰ کودک هستند که تعداد قابل توجهی از آنها بدون همراه وارد می شوند. این امر باعث شده است که آژانس های امدادی ایتالیا به مردم نسبت به بردن کودکان از طریق کانال های غیررسمی هشدار دهند، زیرا نگرانی های فزاینده در مورد پتانسیل آنها برای بهره برداری توسط باندهای جنایتکار وجود دارد.

۱۰.کمپین آگاهی از قاچاق انسان پیش از مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ میامی ۲۰۲۲ راه اندازی شد.

قبل از مسابقه جایزه بزرگ فرمول ۱ میامی در ماه مه آینده، مقامات یک کمپین آگاه سازی در مورد خطرات قاچاق انسان راه اندازی کرده اند . رویدادهای مهم توریستی مغناطیسی برای باندهای جنایتکار هستند که به دنبال بهره برداری از افراد آسیب پذیر هستند، همانطور که شهر در زمان میزبانی سوپر باول در سال ۲۰۲۰ تجربه کرد.

۱۱.گزارش FATF در مورد خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم ناشی از قاچاق مهاجران

هر ساله میلیون ها مهاجر به دنبال آینده ای بهتر می روند و درآمد حاصل از قاچاقچیان اکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود. با این حال، بسیاری از کشورها آن را جرمی پرخطر برای پولشویی نمی دانند و جریان های مالی به ندرت مورد بررسی قرار می گیرند. این گزارش جدید FATF به تجزیه و تحلیل خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم در قاچاق مهاجر می پردازد.

۱۲.مبارزه با پولشویی، کلاهبرداری، و فساد:

دادگاه اتحادیه اروپا علیه انگلیس در پرونده کلاهبرداری وارداتی ۲٫۲ میلیارد پوندی رای داد

کمیسیون اروپا ادعایی را علیه بریتانیا به دلیل کوتاهی در سرکوب واردکنندگانی که از پرداخت حقوق گمرکی صحیح با کم‌ارزش کردن منسوجات و کفش‌های چینی طفره می‌رفتند، مطرح کرد. اتحادیه اروپا تخمین می زند که این اتحادیه بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در نتیجه بررسی های گمرکی ناکافی، ۲٫۷ میلیارد یورو (۲٫۲ میلیارد پوند) را از دست داده است و از بریتانیا می خواهد که این صورت حساب را بپردازد.

۱۳.استرالیا در معرض خطر قرار گرفتن در لیست خاکستری FATF است

ناکامی استرالیا در وارد کردن وکلا و سایر متخصصان به رژیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (AML-CTF) می‌تواند باعث شود که این کشور در فهرست خاکستری FATF کشورهایی که تحت نظارت بیشتر قرار دارند قرار گیرد. این امر آن را در گروه سوریه، میانمار و سودان جنوبی قرار می دهد.

۱۴.نیوزلند پس از انتشار اسناد پاندورا در صدد سرکوب محرمانه بودن شرکت‌ها است

قانون پیشنهادی برای ایجاد یک ثبت مالکیت ذی نفع عمومی بر اساس اصلاحات پس از اسناد پاناما برای پایان دادن به استفاده از کشور به عنوان بهشت ​​مالیاتی است. نیوزلند پس از انتشار اسناد پاندورا در صدد سرکوب محرمانه بودن شرکت‌ها است. قانون پیشنهادی برای ایجاد یک ثبت مالکیت ذی نفع عمومی بر اساس اصلاحات پس از اسناد پاناما برای پایان دادن به استفاده از کشور به عنوان بهشت ​​مالیاتی است.
۱۵.سهامداران خشمگین، روسای اریکسون را به خاطر رسوایی فساد در عراق تحریم کردند

سهامداران خشمگین با رای دادن به بورژ اکهلم، مدیر اجرایی اریکسون، با رای دادن به مسئول دانستن او برای سوء مدیریت شرکت در رسوایی رشوه خواری عراق و افشاگری های بعدی، توبیخ غیرمنتظره ای را به او دادند.
اتحادیه اروپا دارایی های ۱۳۰ میلیون دلاری مرتبط با پولشویی در لبنان را توقیف کرد
به گفته آژانس دادگستری اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ اموال و دارایی های مسدود شده به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو (۱۳۰ میلیون دلار) را در عملیاتی مرتبط با پولشویی در لبنان توقیف کرده اند. این عملیات علیه پنج نفر که مظنون به اختلاس بیش از ۳۳۰ میلیون دلار از بودجه عمومی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ هستند، انجام شد.

۱۶.بررسی RiskScreen:

نیمی از متخصصان انطباق، خواهان فرآیند ورود مشتری ساده‌تر هستند.
یک نظرسنجی کاملاً جدید نشان داده است که ۴۸٪ از متخصصان انطباق می خواهند فرآیند پذیرش مشتری خود را ساده کنند، در حالی که ۶۲٪ نیاز به ارائه تجربه یکسان به همه طرف های درگیر را ابراز کردند.
اینها تنها ۲ مورد از یافته های این نظرسنجی جدید روشنگر است که نور بسیار مورد نیاز را بر روی نقاط دردناکی که متخصصان پیروی در این زمان های سخت با آن مواجه هستند می اندازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....