تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 20:38
کد خبر : 79073

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر قیمت حامل‌های انرژی

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر قیمت حامل‌های انرژی

حمله روسیه به اوکراین در صبح امروز بر بازارهای جهانی از جمله بازار انرژی تاثیر فراوانی داشت، به طوری که قیمت نفت پس از هفت سال و نیم به بیش از ۱۰۰ دلار رسید و گاز در اروپا گران شد. قیمت گاز در اروپا و قیمت نفت در جهان در پی حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به اوکراین در صبح امروز بر بازارهای جهانی از جمله بازار انرژی تاثیر فراوانی داشت، به طوری که قیمت نفت پس از هفت سال و نیم به بیش از ۱۰۰ دلار رسید و گاز در اروپا گران شد.

قیمت گاز در اروپا و قیمت نفت در جهان در پی حمله روسیه به اوکراین به شدت افزایش یافت. براساس اعلام روسیا الیوم، قیمت گاز در اروپا امروز پنجشنبه شاهد افزایش ۳۵ درصدی شد. بهای هر هزار متر مکعب گاز در قراردادهای فوری به ۱۴۰۰ دلار رسید.

همزمان با تشدید درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، قیمت نفت خام برنت به بیش از ۱۰۲ دلار رسید که این بالاترین رقم در ۷ سال و نیم اخیر است.

قیمت گاز طبیعی به ۱۱۸ دلار رسید

نیوزتکست نیز در این زمینه نوشت: روسیه بزرگترین تأمین کننده گاز طبیعی به اروپا است به طوری که ۴۰ درصدگاز این اتحادیه توسط روس‌ها تأمین می‌شود.

با حمله روسیه به اوکراین، قیمت گاز در اروپا تنها در یک شب بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. قیمت گاز طبیعی هم اکنون به ۱۱۸ دلار رسید که بالاترین سطح در ۲ ماه گذشته است، این در حالی است که قیمت‌ها در ماه دسامبر ۱۸۰ دلار بود.

روسیه شب گذشته از مناطق مختلف به اوکراین حمله کرد و به بسیاری از شهرها این کشور موشک پرتاب کرد، در نتیجه این حمله، بازارهای جهانی سقوط عمیقی را تجربه کردند، در حالی که قیمت کالاهای با ارزش نیز افزایش یافت به طوری که قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار می‌رسد، طلا نیز همچنان رکورد ماه‌های اخیر را می شکند.

البته، این وضعیت تأثیر عمیقی بر قیمت گاز طبیعی داشت، زیرا روسیه بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی در جهان است. قیمت گاز در اروپا، پس از حمله بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. قیمت گاز طبیعی در هر مگاوات ساعت تا ۱۱۸ یورو افزایش یافت و به نظر می‌رسد موج افزایش قیمت‌ها ادامه دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....