تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 19:50
کد خبر : 79617

تابلوی بورس سبز شد

تابلوی بورس سبز شد

در معاملات امروز بورس پایتخت، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و معاملات با رونق بیشتری دنبال شد. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، نُهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۵۸۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس

در معاملات امروز بورس پایتخت، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و معاملات با رونق بیشتری دنبال شد.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، نُهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۵۸۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۱۵۱ واحدی در سطح ۳۳۳ هزار و ۹۵۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۰ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۷۲ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۳۳۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۵ نماد بورسی و ۹۸ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۲۹ نماد کاهش قیمت داشتند که ۹۱ نماد بورسی و ۳۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «پارس»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فملی»، «نوری» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شرانل»، «توسن» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «قشیر» و «وملل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و برکت و فسبزوار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۷ هزار و ۲۴۳میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و باافزایش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان رسید که یک درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....